Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

darkadia

Re: [VIDEO] Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:49

OMG dit is echt te triest voor woorden. Zit je lekker naar een mooie show te kijken met je kids...Krijg je dit...

EN idd het welzijn voor deze dieren wordt echt wel gewaardborgd. Gelukkig is dat ook nu opnieuw gebleken. Van mij mogen ze die activisten wel een dikke boete geven en een nachtje houden op het bureau....

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:42

anjali schreef:
Hier een leuk filmpje. Vanaf 8:25 zie je het paard dat de vuurdeken op krijgt en hoe deze wordt aangestoken. Ik zie weinig stress.

https://youtu.be/oTeWGpYXZ4Q

Bij het begin van deze show indertijd is een vogel (raaf meen ik) verongelukt.Je kunt toch wel een show met paarden of andere dieren geven zonder vuur of andere gevaren.

Werken met dieren zit toch altijd een risico aan.
Ook als je met een paard op wedstrijd gaat, of op buitenrit, of hij struikelt in de bak....
En paarden zijn juist enorm gebaat bij een vast schema: regelmaat en weten wat ze kunnen verwachten.

Juist omdat deze dieren zo enorm goed getraind en voorbereid zijn is de kans dat het mis gaat geminimaliseerd. Wat niet zegt dat er nooit wat gebeurd. Zo heeft een van de stuntruiters ook weleens een blessure opgelopen door een val.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:47

pmarena schreef:
Nou inderdaad zeg...ik heb verder geen idee hoe die paarden verder hun dagen slijten?

Maar puur dat in de fik zetten en een half rondje er mee rijden....daar lijkt het paard weinig om te geven.
Hoe maken ze dat vuur weer uit eigenlijk? Kwestie van een deken er overheen gooien of is het op een andere manier uit te maken?

Zover ik weet zit er een brandbaar iets op wat na zoveel seconden is ‘opgebrand’ en uit gaat, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dat is iig wel vaak wat ze gebruiken bij shows. En kijk naar een Cavalli a of Appassionata: daar springen ze soms zelfs door brandende hoepels etc. Als je het goed voorbereid en alle risico’s geïnventariseerd hebt een stuk veiliger dan de meeste ‘gewone’ paardensporten Haha.

En idd die paarden daar hebben een prima leven.

Ben ook erg benieuwd naar wat Annalise dan vind van überhaupt rijden, buitenritten etc zoals eerder werd gevraagd.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:04

Jolien87 schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be

Dit heeft toch helemaal niks met die branddeken te maken?
Of gaan we nu allerhande bewijsmateriaal oprakelen waaruit blijkt dat de Efteling toch niet goed voor de beesten is?

Dit... en daarnaast: als bij ons een paard eigenwijs of ongehoorzaam is corrigeren we dit toch ook? Ik zie liever 1x een goede correctie, dan iemand die een half uur lang maar tikjes blijft geven of blijft prikken met een spoor en niet de gewenste reactie krijgt. Je werkt met dieren, dus ja ook die doen weleens iets anders dan je eigenlijk wil Haha.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie