Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:24

Dat vind ik toch wel aardig asociaal dat iemand je pony aantikt bij het inhalen! :oo

Hier gisteren op een haar na net niet aangereden op de terugweg van buitenrit. Ik wandelde met mijn pony langs de weg, we moesten nog 10 meter tot onze oprit. Mijn pony is enorm verkeersmak, auto's en dergelijke boeit haar echt helemaal niks. Precies toen een auto ons inhaalde, zonder vaart te minderen en zonder ruimte te nemen, schrok ze ergens van. Hierdoor sprong ze opzij, half over mij heen, de weg op. Ik kon hier echt letterlijk niks aan doen, het gebeurde in een splitsecond en het is en blijft een vluchtdier. De passerende auto daarentegen had wat mij betreft wel vaart mogen minderen en ruimer moeten inhalen.. Juist omdat een paard dus dit soort gekke acties kan uithalen :n Mijn paard reageerde ook absoluut niet op de passerende auto, maar ze schrok gewoon van iets langs de weg (mogelijk op de camping). Deze weg is trouwens ruim zat om niet rakelings te hoeven inhalen en daarbij liepen wij volledig rechts op het fietspad, mijn paard liep zelfs in de berm.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie