Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:52

Onali schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/dierenacti ... ~af34acc2/

Efteling heeft oogkleppen op, de NVWA deugt niet en de kinderen werden bang door agressieve vaders.

Jee kerel wat een fantasie heb jij :')

Oh ja geldboete, nou dat zullen ze van schrikken hoor.

Ze hebben geloof ik ook een bril nodig of waren bezopen, want ze blijven maar over paarden spreken terwijl er welgeteld 1 paard met brandende deken in de arena verschijnt. Die overigens 1 klein rondje door de arena gaat en dan al weer weg is. Als je net toevallig even naar degene naast je draait om iets te zeggen, dan mis je dat paard al, zo kort is die te zien. Welgeteld heeft dat dier krap 30 sec een brandende deken op en dat is nog zeer ruim geschat.

Het achter de schermen filmpje laat goed zien hoe relaxed die dieren wel niet zijn en hoe netjes ze met hun paarden omgaan.
Ik moest wel lachen om die laatste kraai die totaal niet luisterde en nog lekker rond bleef vliegen en die valkenier maar fluiten en zwaaien _O-

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:21

Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be

Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 00:41

Ninette schreef:
xxCYNNxx schreef:

Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???

Zeg ik dat ergens? Altijd weer die reactie gelijk...toch vreemd dat als mensen het hebben over bv armoede in Nederland diezelfde mensen dan wel gelijk aankomen met; in Afrika is armoede. Want dan geldt die reden ineens wel; ergens anders is het erger

Nee, nergens zeg ik dat het oke is, echter moeten we ook niet overdrijven he. Wat doet de gemiddelde ruiter als haar/zijn paard in protest gaat? Juist, die reageert precies zo als deze ruiter dat deed, alleen 9 van de 10 keer veel en veel harder. Maar omdat een of andere nitwit geklaagd heeft over de vuurstunt wordt er op elk dingetje een lading zout gegooid.
Maar laat de eerste ruiter naar voren komen die niet zijn/haar paard een klap met de zweep verkocht heeft als het paard volop in staking ging, of nog veel erger zelfs; paar rotschoppen met vol de sporen erin, liefst nog ff gecombineerd met wat flinke rukken aan de teugels, want dat zal het kreng leren. Vaak ook nog ff een paar flinke narukken als paard allang weer bij de les is ook nog, want er moet nog ff wat frustratie afgereageerd worden.

Niets van dat hier te zien trouwens in dat gelinkte filmpje; geen sporen om al, ja er wordt ff flink gedreven, maar bij lange na niet een paar rotschoppen in zn zij. Ja het paard krijgt 1 flinke tik, waar die ook ff een bok om geeft, maar de rest van de tikken zijn mis en die wel raak zijn, zijn echt niet hard geweest.

Moet je kijken op een gemiddelde amateurwedstrijd; dan zie je taferelen zoals ik net beschreef en dat bedoel ik; je kan wel doodleuk een filmpje linken waarop 1 van de ruiters even zn paard aanpakt, maar dat gebeurt wel op een manier waar geen haan naar gekraaid had als die ene pvdd nitwit zich niet geroepen voelde om te klagen over een stunt die in de puntjes is verzorgd met een goed getrained paard.
Want dit paard werd bij lange na niet zo grof gecorrigeerd als op een gemiddelde amateurwedstrijd gebeurt als een paard in de staak gaat....of manegeles for that matter. En niemand die ingrijpt, want hey; dat paard moet maar gewoon luisteren.

Gewoon hypocriet om dan wel de actie van deze ruiter te veroordelen, want ach; ze staan toch al op het schavot omdat ze paarden in de hens zouden steken, kan dit er ook nog wel bij.

Blijkbaar ben je trouwens al je bijdragen in het ovp topic ook allang weer vergeten dat je nu zo achter pvdd staat, terwijl ze wel de systematische verhongering van duizenden dieren oke vonden....maar nee; dit is erg. Een paard wat door en door getrained is en zijn rondje nog in zn slaap zou kunnen doen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:37

Cer schreef:
Nou, ik zag gisteren op Facebook reacties van het doorsnee publiek, maar als men de publieke opinie volgt kan de paardenshow gewoon opgedoekt worden... de gemiddelde FaceBook nederlander vind het zielig om paarden in brand te steken (nou ja, daar hebben ze op zich wel een punt natuurlijk).. maar vinden het ook uberhaupt niet nodig om dieren te gebruiken voor enterainment, vergelijkbaar met zielig en dierenmishandeling..

Gezien de Efteling al eerder dingen heeft aangepast, zal dit ook uiteindelijk wijzigen denk ik..

Net zoals circussen en uiteindelijk waarschijnlijk wedstrijden..

De gemiddelde fb Nederlander roept ook maar wat zonder enige kennis van zaken. En het gros zal idd nooit de show gezien hebben en ook niet de moeite nemen om de show te bekijken (waar ze niet eens voor naar de efteling hoeven).
Diezelfde fb Nederlanders moet je eens tekeer zien gaan in artikelen over vegan/vegetarisch.....en dan wel zeuren over dieren en entertainment.
Maar idd, wat je zegt, zal niet de eerste keer zijn dat fb schreeuwers hun zin krijgen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:33

Loretta schreef:
Ik maak me met dit soort dierenrechtenactivisten altijd zorgen om 1 ding. Als je goed naar ze luistert dan hoor je dat ze feitelijk paardrijden het liefst helemaal verboden zouden zien worden. Ik heb het helemaal al niet op dit soort lieden.
Ze gaan ook steeds een stap verder en geweldadiger te werk. Ook als je kijkt hoe boeren geterroriseerd worden door deze mensen.

Dit lijkt me een prachtige show en ik geloof echt wel dat de Efteling het prima voor elkaar heeft als het om dierenwelzijn aankomt.

Als ze echt consequent zijn, dan gaat het nog veel verder dan dat; dan mogen we helemaal geen dieren meer houden, zelfs niet een hond als huisdier.

Hoe ze met boeren omgaan is al helemaal te ziek voor woorden en een partij als pvdd keurt dat nog goed ook nog

xxCYNNxx

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:10

mwa frisse blik.....heeft dan wel niet met paarden te maken, maar als ik zo'n fb Nederlander op fb los zie gaan over honden in het bos, want een hond hoort daar niet thuis...iets wat ik overigens ook eens in real life naar mn hoofd geslingerd kreeg, maar betrof toen wel een paard, dan heb ik zo mn twijfels over die frisse blik.
Heeft eerder te maken dat mensen het maar vervelend vinden als ze gedomesticeerde dieren tegen komen tijdens hun wandeling door het bos.

om maar een voorbeeld te geven.

Bovendien is er binnen de paardenwereld al een aantal jaren een kentering bezig; steeds meer ruiters die zweep en sporen thuis laten en bitloos wordt ook steeds populairder, zeker bij recreatie en bosruiters zie je steeds minder die drie dingen gebruikt worden.
Ik had dan wel altijd een zweep bij me ( bij de schimmel in mijn profiel in elk geval), maar die diende puur als hulpmiddel om dazen van de buik te vegen. De vos reed ik nooit met zweep. Sporen gebruik ik niet, omdat ik vind dat mijn benen daar te onrustig voor zijn...bovendien heeft mn rechtervoet een lichte afwijking; die staat naar buiten gedraaid, dus dat zou betekenen dat bij die voet een spoor altijd in contact zou staan met het paard.
En met mij zijn er steeds meer die hun eigen beperkingen kennen en daarom een spoortje bv aflaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie