Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:51

Ik zou ze slaan met mijn ploertendooier }>

Ik vind die activisten echt te ver gaan.

JM :#


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:02

Ach, alsof dat niet overal gebeurd.
Op de gemiddelde dressuur wedstrijd word er nog meer in de mond gehangen.
Ik keur het niet goed, maar een keer hardhandig rijden, of een keer in de mond hangen dat gebeurd echt bij iedere tak van de ruitersport. Vind het een beetje overdreven om nu zo in te zoomen op die Ravelijn ruiters.

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:03

Ninette schreef:
Jolien87 schreef:
Dan kun je, je afvragen of dit topic wel de juiste plek is.
Wat dacht je? "Als we het toch over de paarden van Raveleijn hebben"?

Nou nee hoor er vragen zich meer af in dit topic hoe er naar onze omgang van paarden wordt gekeken en of dit wel of niet oké is....had net zo goed een filmpje van dressuur ruiter kunnen zijn....en op zich maakte ik geen punt over de Efteling, vind ook jammer dat er kinderen getuigen van waren maar dan wordt gezegd paarden hebben goed en zijn getraind....ik kwam dit filmpje tegen en dacht misschien toch niet zo goed getraind..... Maar ga lekker iedereen met andere mening afbranden joh.... gezellig


Maar toch lijkt het me dan beter om dat in een apart topic te bespreken. Er zijn zo ontzettend veel zaken wat betreft omgang en rijstijl, dit lijkt me niet de juiste plek om die allemaal aan te halen.

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:48

xxCYNNxx schreef:
Ninette schreef:
Ik wou er helemaal niks over zeggen maar moet wel zeggen dat ik deze ruiter heel hardhandig vind.....https://m.youtube.com/watch?v=zp1cRJdcd ... e=youtu.be




Ik zie op een gemiddelde wedstrijd wel harder trek en schop werk als een paard niet vooruit wil. Die tikken met de zweep is ook nog niks vergeleken bij wat je in de inrijring ziet bij protest. Tweede keer slaat die nog mis ook.

Dus omdat iets anders erger is is dit okay???[/quote]

Nee, maar zo kun je toch altijd doorgaan? Wat heb je er aan om dat te benoemen? Wat die ruiter daar doet zie ik ook op wedstrijd weleens gebeuren. So what? Wat wil je er aan doen?

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:55

Qimm schreef:
Er zijn zo veel grotere misstanden met meetbaar leed. Laat ze daar eens mee beginnen


Juist

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:01

Ninette schreef:
Elk leed, hoe groot of klein het is, verdiend aandacht.


Je gaat toch geen aandacht besteden aan dat een ruiter een keer te hard schopt of een keer een ruk in de mond geeft? Ik bedoel wat zou je er aan willen doen behalve het benoemen?

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:20

Tja, en dan kom je protesteren bij de Ravelijn show om een brandend dekentje terwijl de paarden er waarschijnlijk beter gehuisvest worden dan op sommige particuliere accomodaties.
Do your research denk ik dan. Voordat je het hele boeltje gaat verstoren met je protest borden en je geschreeuw.

Ik denk ook dat we kritisch moeten zijn naar dit soort activisme die niet alleen de openbare orde verstoort, maar ook een hoop angst en woede aanwakkert onder de mensen.

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:25

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik denk ook dat we kritisch moeten zijn naar dit soort activisme die niet alleen de openbare orde verstoort, maar ook een hoop angst en woede aanwakkert onder de mensen.



Dit soort agressieve manier tegen demonstreren bereik je volgens mij ook het tegenovergestelde mee. Tegenwoordig lijkt het wel mode om als je je zin niet kunt krijgen om dan maar de openbare orde te gaan verstoren. Tegenwoordig lijkt bijvoorbeeld de sinterklaas intocht meer op een risico wedstrijd dan op een kinderfeest. Het is tegenwoordig normaal geworden dat een klein groepje mensen met schreeuwen hun mening op willen dringen.

Daar zou best eens een keer heel hard tegen opgetreden mogen worden. Demonstreren is een grondrecht. Maar rotzooi trappen heeft niets met demonstreren te maken.


Van mijn part pakken ze de hardnekkige op en zetten ze die een periode vast.
Nogal heftig, I know, maar ik word schijtziek van die agressieve, lompe activisten. Ze verstoren niet alleen de openbare orde, maar ook een kinderfeest. Of in dit geval een stuntshow (die uiteraard ook vooral leuk is voor de kinderen)

Het lijkt helaas ook alleen maar erger te worden. Niet alleen wat betreft dit soort zaken, maar ook in de politiek. We staan allemaal steeds verder tegenover elkaar, en dat doen we naar mijn idee allemaal zelf. Omdat we niks meer goed kunnen doen, iedereen is op zijn tenen getrapt en empathie voor een andere mening ligt heel, heel ver weg de laatste tijd.

JM :#

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:20

Ik denk wel dat mensen hierdoor sowieso een afkeer krijgen naar de pvdd en haar aanhangers.

JM :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 58 bezoekers