Waarom doen we wat we doen: Manoeuvreer door het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:48

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. := Behalve de actie van de vrouw, als zij bedoelt dat je altijd iemand tegen kan komen die je afsnijd, ja helaas wel, ook als voetganger, fietser of automobilist. Niet netjes, maar het hoort er wel bij. Maar zo dicht langs rijden dat je ergens tegenaan rijdt, nee absoluut niet.

Ik heb een enorm braaf paard, die hetzelfde reageert op dingen die volgens haar niet kunnen als jouw merrie. Ze is verkeersmak, kijkt eigenlijk nergens naar. Het enige wat ze spannend vindt of eerder waar ze druk van wordt zijn paarden die ze wel hoort en niet ziet of paarden die in een weiland gaan rennen. Dan wil ze ze zien en mee. Maar ondanks dat zij echt verkeersmak is, ga ik niet vanaf stal een buitenrit maken en zal haar altijd met de trailer naar het bos brengen.
Ik vind het namelijk zelf te spannend om op een landweggetje te rijden waar de auto's 60 tot 80 km/h rijden, zonder fietspad en zonder berm. Een groot gedeelte zouden we wel over het fietspad kunnen rijden, maar dus ook een stuk niet. Ik zie daar zelf te veel spoken, omdat ik ongelukken heb zien/horen gebeuren op zulke wegen, ongelukken waarbij je blij mocht zijn dat paard nog leefde, ook al kon die nooit meer bereden worden.

Mijn paard kan het zeker weten wel, maar ik voel me daar niet goed bij. Juist omdat er altijd iets kan gebeuren en ik daar niet het vertrouwen heb.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, MallyBelly, Rose94, Sewri, Tango1979 en 86 bezoekers