Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: [VIDEO] Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:57

Paarden in brand steken :')

Als je een paard in de hens steekt rent ie niet zo meer hoor...
die beesten hebben nergens last van.

Wat een mafketels.

[o]


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:35

VogeltjeM schreef:
Natuurlijk is dit niet de manier. En natuurlijk staan er geen paarden in de fik.

Maar ik vind het wel frappant dat er juist op een paardenforum blijkbaar geen ruimte is om te discussiëren over de ethiek en de noodzaak van vuur op een vluchtdier. >;)


Tja... wat is de noodzaak van paarden door de dressuurring sturen, wat is de noodzaak van een rondje over hindernissen springen?
Wat is de noodzaak van een paard voor een kar knopen en ermee gaan rijden?

Dat paard ziet het vuur niet eens, zit in z’n dode hoek.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 04:14

VogeltjeM schreef:
verootjoo schreef:
Tja... wat is de noodzaak van paarden door de dressuurring sturen, wat is de noodzaak van een rondje over hindernissen springen?
Wat is de noodzaak van een paard voor een kar knopen en ermee gaan rijden?

Dat paard ziet het vuur niet eens, zit in z’n dode hoek.


Ooit wel eens met een blusdeken oid gewerkt?


Ja hoezo :?

Citaat:
Ik denk dat we zouden schrikken als we de stress zouden meten van deze dieren.

Dat is dus gebeurd en de DA heeft toen geconcludeerd dat de dieren geen stress ondervinden van de show.

Citaat:
De manier van actie voeren is niet in de haak, maar het is echt wel oké om bij dit soort dingen stil te staan en niet alles maar normaal te vinden.


Je hoeft het niet normaal te vinden, maar dit is wel een zeer overtrokken reactie.
Dan ga je toch gewoon niet naar de show :?.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:43

Simbaa schreef:
Hier een leuk filmpje. Vanaf 8:25 zie je het paard dat de vuurdeken op krijgt en hoe deze wordt aangestoken. Ik zie weinig stress.
Ben sowieso onder de indruk van hoe relaxed de paarden de stallen uitkomen, terwijl ze vlak daarna de arena in gaan. Kunnen menig wedstrijdpaarden wat van leren ;) :D

https://youtu.be/oTeWGpYXZ4Q


Echt geen greintje stress of angst te zien idd :n paard loopt gewoon naar de ring, even een aansteker erbij en daar is het vuur, maar het paard ziet er echt niks van :n loopt op een gewone trens, geen getrek aan teugels hier.
Menig springpaard vertoont veel meer stress vlak voor binnenkomst van de ring := en als je ziet wat ze er daar in en aan het paard hangen om ze in toom te houden...

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:31

Qimm schreef:
anjali schreef:
Mensen kiezen zelf voor zoiets. De dieren niet.Je hoeft voor een show geen dingen te gaan doen die gevaar kunnen opleveren,Normale sport en shows zijn niet gevaarlijk.


Want er gaan nooit paarden dood op een buitenrit...


Of bij een eventingwedstrijd, of bij een menwedstrijd := Bij beiden zijn wel eens dode paarden gevallen. In de Efteling nog nooit.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Efteling-show Raveleijn stilgelegd na protesten *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:41

Volgens mij is het concrete probleem dat ze het überhaupt niet vinden kunnen om dieren te houden en er geld mee te verdienen.
Of die dieren het nou leuk vinden of niet. Want volgend mij vinden die paarden het idd prima :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:16

Mazida schreef:
Ik wist niet van de mooie show. Heb nu kaartjes besteld voor de Efteling :+ . Bedankt voor de tip VeganStreakers *\o/*


:')

Ik wist ook niet dat die show in de Efteling was. Ben er in september nog geweest :P

Maar hou ook meer van de attracties.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rianneko, Samantha89, Tinkermuts en 55 bezoekers