Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:51

Ah gosh, die heeft ook een traanoog?

Ik heb nog nooit een paard echt zien "huilen" dus ik kan er niks over zeggen, het lijkt me wel bijzonder als je het in zo'n context ziet.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:27

Het verhaal kwam mij ook wat amateuristisch over inderdaad, maar ik weet er het fijne niet van.

Dat ze intens verdriet kunnen hebben en kunnen rouwen ben ik ook bekend mee.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:37

Hm met deze update erbij dan lijkt het me eerder dat de merrie ook erge pijn heeft gehad en de traan daar een reactie op is geweest.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:38

Inderdaad, en bij een merrie moet een veulen als de geboorte eenmaal begint binnen een half uur geboren zijn.
Anders komen er complicaties, en als de merrie de darmen er uit perst dan ben je haar kwijt..(meegemaakt helaas)

pien_2010: bijzonder verhaal, paarden zijn inderdaad heel intuitief. Het is mooi als je zelf ook zo gevoelig bent of een bijzonder contact hebt met een paard dat het zo binnen komt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Flew, LiannePuthzy en 11 bezoekers