Hartverscheurende foto: paard 'huilt' na verliezen veulen

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:32

Paarden huilen. Helaas al een paar keer meegemaakt. Met tranen en met geluid. Het gaat door merg en been.
Ze rouwen, kunnen depressief worden, eenzaam, verlatingsangst etc. Een scala van emoties kunnen ze tonen. Niet omdat we ze willen zien maar omdat ze het willen tonen.
Mijn merrie heeft na een jaar haar veulen verloren op een hele nare manier. Zij heeft dagen staan huilen, dikke tranen, mijn ruin die alles gezien heeft is lichamelijk en geestelijk stuk gegaan.
Een merrie die erbij stond was al een binnenvetter maar trok hierdoor helemaal in haar schulp. Nu, 5 jaar later, wordt het iets beter.
Als een van mijn kippetjes overlijdt dan leg ik haar in een doos bij het hok. Alle kippen komen langs om afscheid te nemen. Ze raken haar aan, maken geluid en lopen dan weg.
Waarom zouden wij als enige wezens gevoel kunnen hebben en tonen?? We weten nog niet een fractie van onszelf, laat staan van andere soorten.

Aeshah Carré, een team vanaf 08/2015: Inmiddels M2+3 en internationaal prijswinnaar in ANC/Aachen❤️

[IM] Our lovely little Angel flew away much too soon

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie