Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:05

Rizette schreef:
https://www.bitmagazine.nl/categorie/bit-print/bit-245/

Kijk even onder het kopje kapotte mondhoeken


Het zat niet in de mondhoek.. :7


Rizette schreef:
Jolien87 schreef:
In een ander nieuwsbericht las ik dat het om een oud litteken ging wat een klein, roze plekje was geworden.
Ik vind het heel zuur voor de amazone maar een klein roze plekje daar gaat geen jury een diskwalificatie voor geven. Bloed in het schuim van de mond kan iedereen zien daar is ook geen discussie over mogelijk. Maar plekjes in de mond ligt wat moeilijker, ja de 1 vind het roze de ander rood ....... wat is groot en wat is klein? De steward nam de beslissing om het te laten zien aan de jury, dat is de eerste persoon, de jury vond het ook niet o.k, dat is de 2e. Wie zijn wij die het niet gezien hebben om dan ook maar te zeggen dat het een klein roze plekje is............ Doe je aan een spelletje mee dan gelden de spelregels., in dit geval van dierenwelzijn , dus hele belangrijke, zo niet de belangrijkste.


Bittencontrole heeft geen overleg met de jury....

Helaas is het bericht van haar FB pagina, daar stond een duidelijke foto op.
Maar begrijp dat je zoiets verwijdert, zullen nog wel stappen volgen.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:07

xyzutu2 schreef:
Wat was het dan wel, een pigmentvlek?
Of is dit een amazone die redeneert: een wondje zonder bloed is prima want dat doet alleen maar pijn, pas als er bloed is moet je stoppen met rijden?


Het was zeker geen wondje, duidelijk te zien op de foto.
Pigmentvlek kan goed. Maar amazone geeft zelf aan dat het gaat om een oud litteken, in mijn ogen heel oud. Want een recent litteken zou rozer zijn geweest.
Gezien de plek waar het zat, denk ik eerder aan een scherp stukje in het hooi of spelen met een ander paard, dan een bit. :+


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:15

Rizette schreef:
Waar is die foto dan?


Moet je even lezen wat ik verder heb geschreven :+

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:11

Benzz schreef:
Janine1990 schreef:
Bittencontrole heeft geen overleg met de jury....

.


In dit geval wel!


Toch ook wel weer heel erg bijzonder, nietwaar?

Jury bepaalt achteraf dus dat er bloed was en doet er op het moment dat ze het hadden geconstateerd (zogenaamd) niets aan? Als dat zo is dan vraag ik me helemaal af wie ze nu moeten diskwalificeren...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:16

Rizette schreef:
Maar nu zie ik dat ze om tafel hebben gezeten en ze niet meer gediskwalificeerd is maar dan w.s. alleen uitgesloten voor de Grand Prix?


Waar lees je dat?

Ik kom via Google niet verder dan Horses en Hoefslag, en op Hoefslag geeft ze aan dat ze nog kleine finale zou kunnen rijden. Maar tegelijk wordt ook aangegeven dat volgens de organisatie de beslissing niet teruggedraaid kan worden. Nieuw voor me dat diskwalificatie niet voor een heel toernooi geldt. Naar mijn idee betekent diskwalificatie namelijk dat je niet meer bij het deelnemersveld hoort.
En om een kleine finale te rijden moet je toch wel in het deelnemersveld zitten?
Neem aan dat Hoefslag een onvolledige berichtgeving heeft?

Oh en Benzz en Rizette, ik lees nu idd het stuk waarbij de steward aangeeft naar de jury te gaan. Heel bijzonder dat die steward de beslissing niet in zijn/haar eentje durfde te maken. Lijkt me iemand die ze eens goed moeten bijscholen. :)*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:04

Benzz schreef:
Janine1990 schreef:
Oh en Benzz en Rizette, ik lees nu idd het stuk waarbij de steward aangeeft naar de jury te gaan. Heel bijzonder dat die steward de beslissing niet in zijn/haar eentje durfde te maken. Lijkt me iemand die ze eens goed moeten bijscholen. :)*


Ik vind dit te makkelijk geoordeeld, dat zijn gewoon vrijwilligers die welliswaar opgeleidt zijn maar evengoed een jury de beslissing laten nemen.

GEbeurd overigens veel vaker hoor, dat er op het voor terrein al bloed is geconstateerd en dat de jury hier via een oortje op gewezen wordt en de combinatie uitsluit.

Het zijn vrijwilligers en het zijn mensen.........
Dat oordelen over wat die steward allemaal wel niet beter had moeten doen vind ik echt een beetje flauw.


Oh ik ben ook heel erg blij met vrijwilligers hoor.
Maar als je de gedegen opleiding niet kan geven, moet je niet gaan decentraliseren. Laat het dan maar wat langer duren, hoofdjury uit het hokje voor bittencontrole.

Ik heb niets tegen op uitsluiting wegens bloed, ook niet als er vanaf het voorterrein tijdens de proef naar de jury gecommuniceerd wordt (vanuit een adviserende/informerende rol), maar dan gebeurt het in ieder geval tijdens de proef.

Feit dat deze steward bevestiging nodig had van de jury, vind ik persoonlijk genoeg zeggen. En in het kader van communicatie en de berichtgeving in het nieuws hieromtrent, denk ik dat dit ook gewoon schadelijk is voor de sport. Of diskwalificatie nu wel of niet terecht was.
Als zo'n sport zo in de kijker staat, regelmatig negatief, dan wil je als overkoepelende organisatie dit soort geintjes voor zijn lijkt me.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:50

Rizette schreef:
Wij hebben geen inzicht in de exacte procedures. W.s. heeft de steward de voorgeschreven procedures gevolgd.


Als dat inderdaad het geval is, zou goed kunnen natuurlijk, dan ben ik van mening dat de FEI steken heeft laten vallen bij het opzetten van de procedures. Je wilt toch geen ruimte laten voor zoveel ruis?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:17

Ik zie het bericht nu ook...

Erg netjes van de amazone, een amazone met ballen! Maakt een hoop duidelijk.

In dit geval neem ik mijn woorden terug, wat betreft handelen van de steward.
Nog steeds erg jammer dat dit lichtje is opgestoken, hoe begrijpelijk ook vanuit emotie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Gitje1973, Knolselder en 10 bezoekers