Teleurstelling voor Van Der Lei na diskwalificatie Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:52

Kendra schreef:
Toch heb ik wel eens de indruk dat niet het paardenwelzijn maar de publieke opinie leidend is in dit soort gevallen.....

Dat is best gek, want de reglementen zouden leidend moeten zijn op zo'n wedstrijd. De bloedregel is hier niet van toepassing omdat er geen bloed te zien was, maar kennelijk was er ook een genezen-maar-nog-wel-zichtbaar-plekje regel waar alleen de controleur van op de hoogte was. Als er nieuwe regels gehanteerd worden, dan moeten die van tevoren wel heel erg duidelijk kenbaar zijn gemaakt en dat is hier niet gebeurd.



Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:21

Rizette schreef:
Geen bloed kan nog steeds een wond zijn. In de mondhoeken zitten nogal eens wonden zonder bloed. Erg dat ik het zo moet zeggen maar da zijn dan wonden die door voortdurende langdurige dagelijkse wrijving ontstaan en die niet (acuut) bloeden. Zou dat hier van toepassing kunnen zijn?

Dat was hier niet van toepassing.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:34

Janine1990 schreef:
xyzutu2 schreef:
Wat was het dan wel, een pigmentvlek?
Of is dit een amazone die redeneert: een wondje zonder bloed is prima want dat doet alleen maar pijn, pas als er bloed is moet je stoppen met rijden?


Het was zeker geen wondje, duidelijk te zien op de foto.
Pigmentvlek kan goed. Maar amazone geeft zelf aan dat het gaat om een oud litteken, in mijn ogen heel oud. Want een recent litteken zou rozer zijn geweest.
Gezien de plek waar het zat, denk ik eerder aan een scherp stukje in het hooi of spelen met een ander paard, dan een bit. :+

Of een plekje door spelen met andere paarden, sociaal contact op de wei bijvoorbeeld.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:23

Jolien87 schreef:
Ze had zelf een foto van het plekje op fb gezet. Het was een plekje van hooguit 2 cm doorsnee waar de huid heel lichtroze was.
Het zat nieteens in de buurt van de mondhoek maar meer richting de onderlip.

Die foto heb ik ook gezien en dat zag er niet uit als aanleiding voor uitsluiting. Jammer dat die foto weg is, maar daar zal wel een reden voor zijn. Aan de startlijst te zien rijdt ze morgen de troostfinale en niet de special of de kur waar ze anders misschien wel had mogen rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cissy, JustMyZtje, Niobe en 20 bezoekers