LTO Paardenhouderij onderzoekt paardenwelzijn in Nederland

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:03

Wat een negativiteit in jullie reacties.

Hoewel het niet zaligmakend is, zijn er veel zaken wel objectief te beoordelen. Zo zie ik als beoordelingscriteria bijvoorbeeld vrije beweging en zicht op omgeving. Dat heeft toch niet zozeer met de voorkeur van een enkel paard te maken? Op veel stallen staan wel meer dan 30 paarden. Als er door omstandigheden 1 de hele dag binnen staat, wil dat niet zeggen dat de rest dan binnen moet blijven. Ik denk dat de studenten richtlijnen mee krijgen hoe ze dit moeten beoordelen. Ik denk dat het een goede zaak is.

Ik hoop dat het ook mogelijk is dat ze niet alleen commerciƫle stallen meenemen, maar ook particulieren die alleen een eigen paard aan huis hebben. Want dat is een lastig te bereiken groep voor dit soort onderzoeken.

Ook zag ik niets over de aanwezigheid van soortgenoten, en dat is denk ik ook belangrijk voor het welzijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie