Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:02

Fantastisch nieuws! Wat zal dit een verademing zijn voor die beesten. En ja, een leven in de echte natuur is natuurlijk niet zonder moeilijkheden, maar dat hoort erbij.

Irisx94 schreef:
Helaas is het daar alles behalve geschikt, zoek maar op waar ze terrecht komen ... |(

Er leeft al een grote kudde koniks (en prewalski's en herten en runderen) in dat gebied. Zien er fantastisch uit allemaal!

[o]
Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:30

Irisx94 schreef:
Ja dat kan, in Rusland denk ik dan? :) Want van dat leefgebied in Spanje heb ik hele andere beelden gezien wat toch wel een stukje erger is dan in NL. Maar dit kan natuurlijk ook zijn omdat het leefgebied daar toch wel echt een heel stuk groter is en het niet 'overal' zo is.

Nee, in Spanje :)

Ja, ze zijn iets schraler dan de paarden hier in de zomer worden, maar dat is normaal. Hier worden ze in de zomermaanden veel te dik. Ik heb vooralsnog geen beelden gezien waar ik van schrik eigenlijk.

[o]
over the sea to Skye.

Molfre

Re: Deel Koniks Oostvaardersplassen naar Spanje en Wit-Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:56

Ik vind het eigenlijk allemaal wel meevallen. De vreselijk magere paarden, zijn ook de paarden met een hele slechte vacht, die zullen dus iets mankeren. Ook op de eerste foto op deze pagina lijken de andere paarden er goed uit te zien.

En dat er op ze gejaagd wordt is toch juist ideaal om de populatie in stand te houden? Het is kiezen of delen hier... Deze half wilde Konik's kun je niet bij elke random Penny in de tuin kwijt, dit is een heel ander kaliber paard. Ik ben helemaal voor!

[o]
over the sea to Skye.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie