De Barock Pinto: het verhaal achter het showpaard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:48

Hoezo onterecht dat dit niet erkent is als stamboek? Eerlijk is eerlijk, echt eigen raskenmerken vind ik de Barock Pinto niet hebben. Bonte warmbloeden heb je geen apart stamboek voor nodig, en dat barokke merk ik eigenlijk ook niet op bij de meeste. Ik vind het nog steeds niets meer dan kruising fries x warmbloed, zonder duidelijk 'eigen doel' die in de praktijk wordt gebruikt, en om dat nou een ras te noemen en/of te erkennen als stamboek....

Maar goed. Ik denk dat ze vanuit Friesland een stuk minder 'verketterd' worden als ze stoppen het een 'bonte fries' te noemen want dat is het gewoon niet. Bonte kruising-met-fries, op zn best. Zelfs dat 'barok' van barock pinto valt mee en al helemaal als ze echt voor die Olympische droom gaan, want juist die paar fries barokke kenmerken zullen dan waarschijnlijk verdwijnen.. Wat blijft dan over?

Nee, eerst moeten ze maar een goed haalbare visie krijgen, meer dan 'een fries maar dan gevlekt' en vanuit daar een paard ontwikkelen dat voldoet aan die visie. En dat kost meer dan die 10 jaar die in dat artikel wordt genoemd. En dat is niet erg, ik denk zeker dat de Barok Pinto heel wat kan worden, maar dan moet het wel meer zijn dan die halve fries met vlekken die hopelijk kan dienen als sportpaard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers