De Barock Pinto: het verhaal achter het showpaard

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:52

xyzutu2 schreef:
Ik vind het een leuk ras met mooie paarden ertussen zitten, maar waarom zou je nou voor zo'n paardenras weer het Olympische paard als doel nemen?
Volgens mij zijn de meeste amateurruiters (naar schatting zo'n 90% van paardrijdend Nederland) het er inmiddels over eens dat de meeste voor het Olympische ideaal gefokte sportpaarden qua karakter, beweging en kwetsbaarheid niet handig zijn voor de recreanten waar de meesten uiteindelijk toch bij terechtkomen.
Ik zou mijn pijlen richten op een geweldig veelzijdig, nuchter en leuk gekleurd basispaard waarbij iedereen met twee vingers in zijn neus in elke discipline Z mee kan worden en de getalenteerde ruiter ook nog wat verder mee kan komen. Maar dat is waarschijnlijk te lastig. 8-)

Anders kunnen ze toch niet WBSFH geregistreerd worden?
Even laten zien aan het KFPS hoe het wel moet?

Paar jaar terug mocht Nederland de hoger geplaatste Djorn/Elias 494 niet afvaardigen omdat het KFPS niet het juiste fokdoel heeft? En moesten ze in plaats daarvan een lager geplaatste combinatie afvaardigen.

In mijn ogen sowieso wel wijs, want tegenover een internationale jury een Fries paard presenteren is altijd lastig. Het loopt en toont gewoon echt anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:30

janderegelaa schreef:
Het KFPS kan niet bij het WBFSH omdat het fokdoel anders is. Net zoals het Haflingerstamboek, die mogen er ook niet bij.

Ditzelfde geldt voor het Barock Pinto stamboek met nog een ander vervelend dingetje, ze zijn helemaal niet als stamboek erkend. Onterecht in mijn ogen maar dat is een andere discussie.

Ze gebruiken het AES voor de uitgifte van de paspoorten.

Dat zeg ik?
BPS maakt een verstandige beslissing met dit alvast vastleggen, stamboekerkenning is dan toch voldoende lijkt me?

Dat ze niet erkend zijn, wist ik niet. Ik heb er verder ook niets mee, maar ook al lopen ze ogenschijnlijk op de feiten vooruit, denk ik nog steeds dat het verstandig is.

Janine1990

Re: De Barock Pinto: het verhaal achter het showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:12

Uit een Belisar moeder toch?

Dat zegt niet zoveel over het Barock Pinto lijkt me... Als ik me ook niet vergis hebben ze hier ook nog een volle broer van die het ook niet bepaald verkeerd doet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie