Loslopend paard dwars door dressuurproef

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:24

Braaf paard! Die van mij was er achteraan gegaan :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:29

Apple schreef:
Wat SusanH zegt :j

Bij eventing komt het vaak genoeg voor dat je aan het opzadelen bent terwijl de trailers geparkeerd staan vlak bij het crosscountry parcours (en dat je dus continue fluitjes hoort en paarden langs ziet galopperen). Of dat het losrijden met de dressuur binnen gehoorsafstand/zichtafstand is van het springparcours of van de cross. Of dat de dressuurring in de buurt is van het crossterrein en je dus fluitjes hoort.

Paard in kwestie is het dus waarschijnlijk wel gewend dat er wat om hem heen gebeurd. Als de amazone was gestopt dan had dit waarschijnlijk uitsluiting tot gevolg gehad.
Neemt niet weg dat het paard hem af ten toe wel behoorlijk in de weg zat :

Toevoeging: amazone in kwestie kan ook best wel sturen. Zij was vorig jaar een van de jongste deelnemers die de Badminton Horse Trials wist te finishen (volgens mij nog in de prijzen ook).

Wat ik terug vind was ze in het dressuur deel ook nog 3e :j

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:34

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:46

Ik heb hier zo om gelachen toen ik het van het weekend voorbij zag komen op Facebook, hoe dat paard ook af en toe de camera in lijkt te kijken. :')

Ik heb jaren geleden ook eens een losrennend paard 2x door mijn ring gehad met de ruiter (die eraf gevallen was) erachteraan. Was tijdens 1 van de eerste wedstrijden met mijn jonge paard, die ook stoïcijns door bleef lopen. Jury had nog op de coupon geschreven: Wat een braaf paard! :+

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:48

Haha! Die van mij was ook zo door gegaan denk ik... denkende: wie heeft het gore lef om mijn geweldige dressuurproef te verstoren...

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:03

Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:08

sigrid1182 schreef:
Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...

Dan zie je totaal iets anders als wat ik zie.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:10

@sigrid1182, ik zie geen afgestompt paard wat nergens op reageert :-)

Hij reageert wel degelijk op het langs galopperende paard als je goed kijkt naar het filmpje :-)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:18

sigrid1182 schreef:
Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...


Jij bent zeker heel gezellig op feestjes. :D

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:21

sigrid1182 schreef:
Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...


Laat ik netjes zeggen: wat een zure reactie en ook nog eens niet waar. Je hebt een wat 'sombere'kijk op deze combinatie.
Ohja, dit is nederland en ja je mag het vinden en zeggen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:32

Op de site van Horse and Hound staat ook nog een reactie van de Amazone:

Citaat:
Imogen said: “The first time I saw the horse galloping towards us I thought ‘Oh, God, what’s Ruby going to do?!’ as she’s usually quite a hot mare and can explode in the dressage, so I was very surprised with how she just carried on. Once I realised she wasn’t at all bothered by it, I was howling to myself — the way the loose horse kept coming back for more was quite funny.”


Ze stond inderdaad derde na het dressuuronderdeel en is 8ste in totaal geworden :-)

https://www.horseandhound.co.uk/feature ... age-681182

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:35

Ik vind het hele filmpje hilarisch.... :)) :))

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:39

Is een loslopend paard op een concoursterrein tegenwoordig zo bijzonder?

Ik sta een beetje te kijken van de ophef er over eerlijk gezegd :o

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:11

Vind het mega geweldig in alle opzichten.
Ik vind het loslopende paard geweldig humor. Ik vind die amazone het geweldig oppakken. Ik denk dat er zat mensen het bijltje erbij neer hadden gegooid. Vind het knap dat ze haar chil bewaart en dat ze ondanks dat ze afgeleid is, toch nog zo goed scoort.
Ik vind het paard geweldig keurig netjes doorgaan, maar op zich is dat ook niet zo vreemd, in een bak met meer paarden train je ook en zijn er ook wel eens dwazen die vlak voor je langs piepen, daar ziet dat dressuurpaard het verschil niet in denk ik.
Maar vooral vind ik haar lach op het eind helemaal geweldig! Een heel sportieve ruiter die een grote pluim verdient vind ik.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:35

Captain schreef:
sigrid1182 schreef:
Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...


Jij bent zeker heel gezellig op feestjes. :D


ik ben inderdaad heel gezellig op feestjes maar zie het zelfde als boven beschreven.
Wel super sportief die heerlijke lach van de dame aan het eind van de proef. _/-\o_
En die wegloper had de middag van zijn leven. :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:41

Heel knap! Mijn paard had op zijn minst wel een paar huppeltjes meegedaan. Op een slechte dag zou ik met mijn paard waarschijnlijk meer kilometers afgelegd hebben dan het losgebroken paard zelf.
Grappig om te zien hoe sommigen dit proberen te minimaliseren of af te breken. De paardenwereld is supergezellig en we zijn altijd zo blij voor mekaar. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:23

sigrid1182 schreef:
Mooi dat ze doorrijd. Maar ik zie een afgestompt stijf paard wat nergens op reageert. Niet op paard wat langs galopeert....maar ook niet op amazone... Zie iig geen souplesse en harmonie in de combinatie... en dat ze kan rijden, zegt wat over het nivo ... beetje zoals de quaterhorses africhting in de pleasure, ziet er mooi uit, maar moet ook wel want zwaar negatieve straf als je uit je houding en van hoefslag je gaat...

Dat zijn nogal aannames die je hier doet. Is het eigenlijk ooit goed? Gedraagt de knol zich, zijn ze ‘afgestompt’. Doet ie dat niet zijn ze onopgevoed.... misschien heeft dit dier gewoon een heilig vertrouwen in zijn of haar ruiter en denkt die ‘baasje weet wel wat te doen.’
Dat is dan weer wat ik zie, een paard dat gewoon denkt ‘baas lost het wel op.’

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:00

Ik zie hier een paard wat mooi in balans op 4 benen loopt, in het frame zoals ze dat bij een eventingproef graag zien. En ik gok zomaar eens dat hier heel veel volbloed in zit. Die lopen sowieso anders als een dressuurpaard.

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:11

Ik heb me rot gelachen ja... ik zat me wel voor te stellen dat er nog iemand helemaal onder de modder achteraan kwam rennen, maar goed, die loopt natuurlijk niet door de proef heen.

Weet iemand hoe het met de ruiter van deze filmbomber is afgelopen?

Anoniem

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:28

Respect dat het paard zo rustig blijft. :) Het had de jury wel gesierd als de proef was stilgelegd, maar ach, zo heeft het paard weer een stukje schriktraining gehad.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Loslopend paard dwars door dressuurproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:35

Wat een braaf paard zeg. Mijn Shetlander was waarschijnlijk er achter aan gegaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:44

MPR4 schreef:
Respect dat het paard zo rustig blijft. :) Het had de jury wel gesierd als de proef was stilgelegd, maar ach, zo heeft het paard weer een stukje schriktraining gehad.

Aan de andere kant, als mijn paard zo rustig zou blijven als deze hier zou ik liever niet hebben dat de jury mijn proef stil legt eigenlijk. Dat zou ik dan misschien storender vinden dan de knol die af en toe door paradeert.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:53

MPR4 schreef:
Respect dat het paard zo rustig blijft. :) Het had de jury wel gesierd als de proef was stilgelegd, maar ach, zo heeft het paard weer een stukje schriktraining gehad.

Ik denk dat ze telkens denken dat het de laatste keer is dat het paard voorbijkomt.