De Barock Pinto: het verhaal achter het showpaard

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 07:48

xyzutu2 schreef:
Ik vind het een leuk ras met mooie paarden ertussen zitten, maar waarom zou je nou voor zo'n paardenras weer het Olympische paard als doel nemen?
Volgens mij zijn de meeste amateurruiters (naar schatting zo'n 90% van paardrijdend Nederland) het er inmiddels over eens dat de meeste voor het Olympische ideaal gefokte sportpaarden qua karakter, beweging en kwetsbaarheid niet handig zijn voor de recreanten waar de meesten uiteindelijk toch bij terechtkomen.
Ik zou mijn pijlen richten op een geweldig veelzijdig, nuchter en leuk gekleurd basispaard waarbij iedereen met twee vingers in zijn neus in elke discipline Z mee kan worden en de getalenteerde ruiter ook nog wat verder mee kan komen. Maar dat is waarschijnlijk te lastig. 8-)

Precies dit. Een Olympisch paard moet je er niet mee willen fokken en daf gaat ook niet lukken.
Gewoon een leuk, braaf en veelzijdig (sport)paard met een tof kleurtje. Daar is markt genoeg voor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie