Benen scheren niet langer toegestaan op FEI-terrein

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:12

chamion schreef:
Oftewel je parkeert fftjes op 10 minuten afstand van het parcours en je scheer te benen om vervolgens god weet wat ermee uit te halen.

Het is natuurlijk goed om dit soort regels in te voeren maar je gaat ook krijgen dat er heel veel buitenzicht gaat gebeuren.

Wat ik weet van internationale wedstrijden is dat als de paarden eenmaal door de vet check zijn, ze het terrein niet meer mogen verlaten.

Goede beslissing van de FEI

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:56

pompadour schreef:
xyzutu2 schreef:
Goed van de FEI, maar jemig, wat zegt het veel over FEI-leden dat dit soort regels nodig is... -O-

Ze zullen op gegeven moment wel moeten, het gaat om het welzijn van het paard. En niet om de springruiter spring prestatie

Aantal weken zag ik op Tv bij een internationale springwedstrijd, dat de paarden werden nagekeken op de beschermers

Ik heb nu een aantal keer geholpen op een internationale eventing wedstrijd, alles wordt gecontroleerd: beenbeschermers, bit, neusriem etc.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:59

MamaMiesje schreef:
DZ schreef:
Ze mogen wel geschoren benen hebben... ze mogen alleen niet op het fei terrein geschoren worden omdat dit gedaan wordt om de benen gevoeliger te maken.

Maar dan nogmaals mijn vraag: waarom doen ze dat? Wat is daar het voordeel van (overduidelijk niet een voordeel vh paard, anders was die regel er nu niet)

Waarschijnlijk zodat ze de benen hoger optillen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie