[VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:25

Leuk voor het paard, achterlijk van de eigenaar.
Waarom het hek naar de straat opengooien als je ook gewoon het hek naar de wei open kunt doen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:46

Wat ik me dan afvraag: de eigenaar besloot dus in 2005 om het paard los te laten op straat en dat is geweldig van die eigenaar en geweldig voor dat paard. Als ik hier nu in 2019 op Bokt schrijf dat ik dit een geweldig voorbeeld vind wat ik ook wil gaan volgen en dus morgen mijn eigen paard loslaat op straat dan staan alle fans van dit verhaal te juichen?
Of zijn de fans alleen maar positief omdat dit al 14 jaar toevallig steeds (net) goed afloopt? Stel dat het paard morgen wel voor een trein/auto/bus loopt inclusief alle menselijke rampspoed die daarbij hoort, dan vinden ze dat dus nog steeds geweldig?
Dat zou tenminste nog consequent zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:31

Ik vind dit leuk vinden vergelijkbaar met het enorm leuk en aandoenlijk vinden als blijkt dat een 79-jarige al veertien jaar lang elke dag dronken met de auto een rondje door het dorp rijdt. Gaat ook gewoon goed!

Loslopende pony's op het erf zie je genoeg en dat vind ik alleen maar leuk, super dat dat werkt, maar op de openbare weg zonder begeleider... :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:26

blacksheep schreef:
Oké best grappig, maar dit paard kan aangereden worden, of gestolen worden. Of mensen denken hee leuk een paard laten we erop gaan rijden terwijl ze niet weten wat ze doen. Het zou mijn keus niet zijn, maargoed, ieder z'n ding.


Ja, kan gebeuren, maar tot die tijd ging het dan toch 5000 keer goed en dat is dan toch het belangrijkste?
Dat het paard het risico loopt om meegenomen te worden, geschept te worden door een automobilist die de situatie daar niet kent of zelf een ongeluk veroorzaakt met al dan niet ernstige gevolgen voor mens en dier is toch bijzaak als het ons een goed gevoel geeft zolang het goed gaat?
Ik krijg daar persoonlijk geen goed gevoel van, maar ik krijg ook geen goed gevoel bij mensen die vinden dat er geen enkel probleem is met na een paar wijntjes/biertjes achter het stuur kruipen want dat doe ik wel vaker en dat is de afgelopen 5000 keer altijd goed gegaan, dus wat is het probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:26

IHN schreef:
ikkedus...juist omdat leven en laten leven dus niet gebeurd. dit paard loopt al 14 jaar rond, eerst met zijn maatje, nu alleen. niemand die er problemen mee heeft. filmpje is nu viraal gegaan, en ineens komen uit alle kieren dierenbeschermers die proberen dit een halt toe te roepen want paard is alleen onderweg zonder maatje... dus hoezo leven en laten leven???


Dus jij juicht het ook toe als ik morgen besluit om 1 van mijn pony's 's nachts alleen te zetten zonder contact met soortgenoten, en hem overdags op de openbare weg los te laten want dan hoeft hij tenminste niet 24/7 in zijn eenzame hokje te staan?
Ik mag toch hopen dat er dan iemand is die zegt: als jij niet in de basislevensbehoeftes van je dier kunt voorzien dan moet je geen dieren hebben. En niet zeggen 'Ahhh, maar het baasje is al stokoud, en ze is super aardig tegen mensen, en ze kent de pony door en door goed, en het gaat al 10 jaar goed zo, en het baasje houdt echt zielsveel van hem en ze zou zelf ook echt wel willen dat ze een weiland en soortgenootjes had voor haar pony maar dat heeft ze nou eenmaal niet dus dan maar die pony alleen houden en op de openbare weg gooien.'
Ik word misselijk van mensen die het *natuurlijke welzijn* van dieren ondergeschikt vinden aan een goed verhaal. Wel een pony, geen soortgenoten en geen wei en alleen maar een box? Prima als je bejaard bent en het als een goed verhaal gepresenteerd wordt! *\o/*
Waarom dierenwelzijn als je ook gewoon een warm, fuzzy feeling kunt hebben als mens?

Het helpt ook als je je emoties even uitschakelt en het artikel gewoon leest. Niemand die er problemen mee heeft... In het artikel staat dat de politie al jarenlang zo platgebeld wordt over de loslopende pony door bezorgde mensen dat de pony nu een plaatje om heeft met of mensen alsjeblieft niet de politie willen bellen want dit 'hoort' zo.
Daar waren blijkbaar heel veel mensen het niet mee eens.

Serieus: ik ken mijn pony's 1000%. Jij bent er dus 1000% voorstander van als ik er eentje voortaan van de rest isoleer, alleen in een box hou en overdags de straat op gooi? En dan wandel ik die eerste week natuurlijk wel gewoon met hem mee om er 'zeker van te zijn' dat hij niets doms doet en dan daarna mag hij 20 jaar lang in zijn eentje door het verkeer wandelen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:50

IHN schreef:
ik vind dit zo'n kinderachtige manier van discussieren he...maar om er even op in te gaan. nee. dat juich ik niet toe. Ik zou je zeggen dat ik het vrij onverstandig vind net zoals ik dat mss 14 jaar geleden tegen die man had gezegd. maar als je je verdiept had had je geweten dat dit paard tot voor kort samen met paardenvriendje onderweg was. die is kortgeleden overleden en dus gaat ze nu alleen op stap. ze is zelf al een ouder paard dus herplaatsen kleine kans. Op je 79ste er een paard bijkopen?? kan me ook voorstellen dat hij dat niet doet en mss is hij wel op zoek naar een bijsteller... dat zegt het verhaal niet. Het paard komt onderweg dieren mensen en vast ook paarden tegen. En de nacht alleen op stal.. mwah... half bokt kan de paarden verkopen als dat niet meer mag.


Als je paard 's nachts geen enkel ander paard kan zien of horen dan lijkt me dat geen slecht idee, zeker niet als je verder überhaupt geen soortgenoten, weiland, paddock of wat dan ook hebt.
Mijn pony's zijn trouwens ook wel eens samen 's nachts aan de wandel gegaan en werden de volgende middag vier kilometer verder teruggevonden zonder dat ze iemand iets aangedaan hadden of verongelukt waren.
The proof is in de pudding zou je kunnen zeggen, blijkbaar kon dit dus gewoon... Toch hebben we de volgende dag het hek gewoon dichtgelaten, dat feestje gingen we niet nog eens herhalen, ik ben niet gek, ik ga niet spelen met andermans levens of de levens van mijn beesten. :)
Dus nee, dat ze sámen over de openbare weg wandelden vind ik geen enkele verbetering. ;)

Citaat:
Maar goed.. de sitiatie hier is niet dat deze meneer besluit zijn paard lis te laten lipen. De situatie is dat hij dat al 14 jaar doet.


Dat is jouw inschatting van de situatie. Ik zie veel meer situaties, en die begonnen met de dag dat deze meneer besloot dat hij zijn pony's wel los kon laten lopen in de openbare ruimte zonder toezicht. Dat had ik ook met mijn pony's kunnen besluiten doen ze overduidelijk hun samen wegloop diploma hadden gehaald. _/-\o_
Maar dat vind jij ook een slecht idee. Je vind het echter een goed idee als blijkt dat ik dat al veertien jaar doe en er nog nooit iemand dood is gegaan. Dat vind ik raar.


Citaat:
Ga je liever druk maken om paarden in pensionstallen die soms 23 uur in hun eentje op stal staan... zijn er ook nog genoeg.. die willen vast graag met jenny ruilen (die overigens zoals eerder al gezegd tot een paar weken geleden altijd een vriendje mee had op haar uitstapjes).


Dat is weer zoiets... :') Dat ik tegen het op straat gooien van paarden ben betekent niet dat ik pro 23-uur-per-dag-opsluitstallen ben. Tuurlijk willen die paarden met jenny ruilen! Het zou pas echt gek zijn als die beesten liever in hun hokje opgesloten bleven. Punt is alleen dat dat een vrij idiote vergelijking is, want beide situaties zijn onveilig en dom. Jij redeneert: als iemand tegen Jenny is dan moeten die mensen maar gaan protesteren tegen pensionstallen waar paarden nooit op de wei of paddock komen. Ik zie dat wat genuanceerder: ik vind dat álle paarden elke dag op een goede en veilige wei of paddock moeten komen. Ook Jenny. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 69 bezoekers