Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:48

Suzanne F. schreef:
Eerlijk? Waarom zou je dit willen?

Ik sluit mij hierbij aan.



Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:29

mirjamalvaro schreef:
Dat klopt helemaal, het verhaal duurde maar voort omdat de dame zelf niet van opgeven wist.


Hoe weet je of je paard niet wil opgeven?

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:36

Ik heb het topic van het paard deels gelezen en vind zeker dat Mirjamalvaro veel over heeft voor haar paard. Maar omdat ik uit eigen ervaring weet wat de gevolgen kunnen zijn van een zware operatie zou ik zelf dit nooit meer mijn paard aandoen. Ik hoop dat het allemaal niet voor niets is geweest.

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:32

Jes schreef:
Ik volg Mirjam haar topic ook, vraag aan degene die het niet zouden doen, o.a. door de risico's op complicaties etc.
Zouden jullie een normale koliek operatie dan wel uitvoeren of ook niet?

Ik zou het bij mijn oude paard ook niet meer doen, maar bij onze jonkies een koliek operatie zeker wel en een stoma zou ik ook over nadenken mocht het zover komen.

Een koliekoperatie zou ik ook niet laten doen. Als mijn paard op tafel onder narcose moet dan houdt het voor mij op.

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:33

fransje23 schreef:
Swiet schreef:
Een koliekoperatie zou ik ook niet laten doen. Als mijn paard op tafel onder narcose moet dan houdt het voor mij op.


Dus een operatie om een ocd weg te halen of castratie bij een klophengst zijn voor jou al onmogelijkheden?


Dat ligt eraan. Een OCD-operatie kan volgens mij ook vaak staande en een klophengst operatie vindt ik bij een tweejarige nog wel te doen maar ik zou er ernstig over moeten nadenken of ik dat bij een oudere hengst zou laten doen. Maar ik acht de kans 0 om een volwassen klophengst te hebben.

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:35

Natuurlijk is de keuze altijd aan de eigenaar van het paard.
Maar om dan geld te vragen aan anderen vind ik echt niet kunnen.

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:04

Ik denk dat iedereen hoopt dat het goed komt met het paard. Daar gaat het ook niet om.

Swiet
Berichten: 24
Geregistreerd: 02-03-19

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:47

Mag je je paard ook gewoon ontwormen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Dammie, DexterM, heleen06, ikbencarmen, Inney, Isa_Sofie, IzAw, JudithDario, lovelance, MerleSimone, Miekie74, MyChoice, pillow, prugelpiet, Roihi, Rupser, Sarah_Elise, Travel_me, Zebrastreep en 44 bezoekers