Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pipo

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:32

Ik heb respect voor je keuze. Ga op mijn gemak je topic lezen. Ben heel benieuwd. Zelf ook een stoma gehad weet er dus een beetje van. Hopelijk zijn de complicaties van voorbijgaande aard en heb je straks een gezond paard met een zijuitworp :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:35

Gini schreef:
Myfairytale schreef:
Daarom zou ik zelf ook alles geprobeerd hebben om een dier op een waardige manier te kunnen laten leven ipv dood laten gaan/inslapen.

Heel zwartwit kan je je natuurlijk afvragen hoe waardig het is om je uitwerpselen langs je aan je lichaam te hebben bengelen.
Een stoma is gênant en mensen moeten er mee leren leven. Dieren kennen geen schaamte, dus dat voordeel heb je dan weer wel.

Er is niets gênants aan een stoma. Het is een noodzakelijk kwaad. Ik begrijp niets van het feit dat mensen het erg vinden.Ik ben en was er altijd heel erg open over en schaam me er zeker niet voor. Hoop dat anderen het ook zeker niet doen. Vind t zelfs heel erg kwetsend dat je dit zo stelt. Ook al is het maar zwart wit gesteld.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:39

Gini, ik ben blij dat je weet hoe iemand voelt als die een stoma krijgt. Maar ik verzeker je dat t niet zo in elkaar steekt.
Als er een ik noem maar iets een cyste weggenomen wordt treur je toch ook niet? Of een hartoperatie ... boehoe, mijn klep is vervangen. Nee je bent blij dat er iets aan gedaan kan worden. En ja sommige zijn makkelijker in het accepteren, maar gênant is het nooit!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:54

Ik heb geleerd niet voor anderen te denken/ praten. Uit eigen ervaring, prima , maar niet voor een ander. Maar dat is een geheel andere discussie die hier niet toe doet. Maar blijf het een vreselijk ongelukkige uitspraak van je vinden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:56

tita schreef:
pipo schreef:
Gini, ik ben blij dat je weet hoe iemand voelt als die een stoma krijgt. Maar ik verzeker je dat t niet zo in elkaar steekt.
Als er een ik noem maar iets een cyste weggenomen wordt treur je toch ook niet? Of een hartoperatie ... boehoe, mijn klep is vervangen. Nee je bent blij dat er iets aan gedaan kan worden. En ja sommige zijn makkelijker in het accepteren, maar gênant is het nooit!

Heb je ervaring met een stoma?

Ja. Gehad. 3 jaar lang. Nu niet meer, maar levenslang de naweeen zeg maar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:08

Even terugkomend op wedstrijden rijden.
Tuurlijk mag dat. Als ze over een wond praten val je daar niet onder, het is geen wond. Dus daar kunnen ze haar straks niet op afkeuren.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:54

Ziet er mooi uit zeg. Meer een koker op de verkeerde plaats :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie