Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:48

Suzanne F. schreef:
Wat haal je jezelf op de hals? Moet schoongemaakt worden neem ik aan? Vliegen gaan erin/op zitten. Gaan aarsmaden daar dan ook kruipen? En eventueel andere wormen? Lekt er dan gewoon mest uit? Dan kan ze ook geen deken op? En met rijden zou ik bang zijn dat als je je been iets teruglegt dat je een spoor in de stoma steekt.
Ik zou het nooit gedaan hebben in ieder geval. Ik denk dat je hier veel ellende mee gaat krijgen. En buiten alle zorgen weet ik niet of het zo fijn is voor het paard. Kan me voorstellen dat ze er aan gaan lopen likken enzo. En met rollen komt er zand in misschien? Of een ander paard wat er aan gaat trekken?
Nee, voor mij een stap te ver.

Lees het topic even. Daar worden alle antwoorden op deze vragen gegeven. Het enige verschil met normaal is dat de mest er aan de zijkant uitkomt in plaats van de achterkant en er geen staart overheen hangt. Voor het paard maakt het niet uit, waarom voor een mens dan wel? Alle keuzes zijn met zoveel liefde en respect naar het paard toe gemaakt. Daarnaast een mooi voorbeeld om te zien dat de medische paardenwereld ook stappen maakt in ontwikkelingen!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:01

Liever een vriendje van TS en dan vergeten we maar even dat ik TS niet ken en tot voor dit topic nooit had gevolgd op bokt dan de schrijver van zo’n sneue post... :n

Laat elkaar in zijn waarde. Iedereen mag zijn mening hebben, maar laat iedere mening in zijn waarde. Bekijk het eens wat positiever allemaal. Dat doet iedereen goed, óók als jouw mening er anders uitziet kan je dat op een positievere, andere manier brengen. :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:25

Snooki schreef:
Denise_Storm schreef:
Liever een vriendje van TS en dan vergeten we maar even dat ik TS niet ken en tot voor dit topic nooit had gevolgd op bokt dan de schrijver van zo’n sneue post... :n

Laat elkaar in zijn waarde. Iedereen mag zijn mening hebben, maar laat iedere mening in zijn waarde. Bekijk het eens wat positiever allemaal. Dat doet iedereen goed, óók als jouw mening er anders uitziet kan je dat op een positievere, andere manier brengen. :j

Dus omdat ik een nare smaak krijg van het onderschrift van het baasje maar ze desondanks een voorspoedig herstel wens is het een sneu bericht?
Ik mag toch zeggen wat IK wil en niet wat iemand anders wilt horen.

Sorry, mijn quote is niet meegekomen in het bericht. Ik reageerde net als mijn bovenganger oo het bericht van Tita. Er staan onwaarheden in, het is gebaseerd op niks. Nogmaals: niet iedereen hoeft hier hetzelfde over te denken en natuurlijk mag/kan er discussie zijn.

Ik weet ook niet of ik zo ver zou gaan/willen gaan. Maar uiteindelijk heeft TS wel elke keuze gemaakt met liefde naar het paard en niet omdat ze zelf zo nodig haar paard in leven wil houden. Lees het topic, echt waar. Ze heeft meerdere keren op het punt gestaan “het is klaar nu”, maar dan trof ze weer een vrolijk paard aan die graag wilde eten en geen tekenen van pijn gaf... Tja, wat doe je dan als er een blijvende oplossing geboden wordt...

tita schreef:
Je ziet in dit topic echt een kamp.

Vriendjes van TS en mensen die het rationele afwegen.
Als die laatste dus zeggen waarom ze het niet paardwaardig vinden, komen de vriendjes van de ts even verkondigen wat een dier waard is.

Dat een paard een behandeling nodig heeft ongeacht welke is een overweging waard, maar elke behandeling kan anders uitpakken. Complicaties zijn mogelijk en soms niet te vermijden.
Maar waar trek je een grens, elk dier gaat dood en elk dier heeft recht op zo weinig mogelijk lijden.

En je kunt een dier beter 1 dag te vroeg laten gaan dan 1 dag te laat.

Dit paard moest stoma das gelukt.......in zeker zin .....maar paard is niet genezen en heeft last van andere dingen.
Wanneer is het genoeg.

En kun je zeggen ach mest komt er aan de zijkant uit ........ maar zo normaal is het niet hoor.
Haar darmen zijn stuk......niemand weet wat voor pijn paard heeft......niemand weet wat de toekomst brengt.
Maar niet elk uitstel is de beste .

Ik snap suzanne heel goed en begrijp haar ook. Net als een verlamd hondje....... gewoon niet doen.
Heeft niks meer met liefde te maken

*typfout

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:23

dromertje2 schreef:
De operatie en narcose zelf zal ze toch ook obder geleden hebben?
Dieren zijn ook een meester in het niet laten zien can mijn. Dus het kan goed zijn dat due 5 dagen dat je het effectief gezien hebt, het onmetelijk pijn was maar dat ze op andere dafen ook pijn en last heeft, maar ze dit niet laat zien.

Lezen is ook een kunst. Paard is niet onder narcose geweest.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie