Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:52

Eerlijk? Waarom zou je dit willen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"



Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:36

Kaitlyn schreef:
Suzanne F. schreef:
Eerlijk? Waarom zou je dit willen?


Waarom niet?


Wat haal je jezelf op de hals? Moet schoongemaakt worden neem ik aan? Vliegen gaan erin/op zitten. Gaan aarsmaden daar dan ook kruipen? En eventueel andere wormen? Lekt er dan gewoon mest uit? Dan kan ze ook geen deken op? En met rijden zou ik bang zijn dat als je je been iets teruglegt dat je een spoor in de stoma steekt.
Ik zou het nooit gedaan hebben in ieder geval. Ik denk dat je hier veel ellende mee gaat krijgen. En buiten alle zorgen weet ik niet of het zo fijn is voor het paard. Kan me voorstellen dat ze er aan gaan lopen likken enzo. En met rollen komt er zand in misschien? Of een ander paard wat er aan gaat trekken?
Nee, voor mij een stap te ver.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:36

Ik vind het een beetje zoals een verlamd hondje een karretje geven aan zijn achterpoten. Ik vind dat ook te ver gaan. Sommigen zullen dat ook oké vinden omdat hondje nog zo blij is, maar persoonlijk vind ik dat mensen bij hun dieren soms echt te ver gaan. Een dier is geen mens, kan ook niet voor zichzelf zorgen en niet zelf aangeven of iets wel of niet dragelijk is. Dieren worden teveel vermenselijkt. Mensen kunnen zich aanpassen en snappen waarom ze zich moeten aanpassen.
Uiteraard moet ieder zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft, aan operaties, donaties, dure auto’s of designertassen. Maar dit gaat wel een grens over. En zoals ik al eerder aangaf zou ik het geld, de tijd, de inspanning en alle zorg er niet voor over hebben. En ik denk dat dit een recept is voor ellende. Een gebed zonder einde. Dat je uiteindelijk alsnog moet besluiten haar in te laten slapen en dat je er duizenden en duizenden euro’s aan kwijt bent geweest.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:24

Ze ziet er nog wel erg schraal uit. Hoop dat ze snel wat opknapt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:18

Ik word van beide foto’s niet echt blij eerlijk gezegd. Je moet wel ontzettend gek zijn op dat dier. Geen haar op mijn hoofd die hier zoveel geld in zou stoppen. Daar had je minimaal 2 kwalitatief betere paarden van terug kunnen kopen. Maar het zal hier echt een emotionele keuze geweest zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:32

ikkedus schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik word van beide foto’s niet echt blij eerlijk gezegd. Je moet wel ontzettend gek zijn op dat dier. Geen haar op mijn hoofd die hier zoveel geld in zou stoppen. Daar had je minimaal 2 kwalitatief betere paarden van terug kunnen kopen. Maar het zal hier echt een emotionele keuze geweest zijn.


Dat is wel erg kort door de bocht!
Je mag je mening uiteraard geven, maar ik vraag me af of je het verhaal achter de situatie kent.


Nee, en ik heb ook geen emotionele binding met dit paard. Dus het is altijd makkelijk praten.
Maar heb inmiddels in alle jaren al veel meegemaakt en ik stop geen geld meer in paarden wat er toch nooit meer uitkomt. Dat heb ik genoeg gedaan en het heeft me niks opgeleverd, alleen verdriet en teleurstelling. Dus ik kan wel zeggen dat ik dit nooit meer zou doen. En ik was echt wel gek op mijn paarden hoor. Maar door alles wat je hebt meegemaakt kom je er toch wat nuchterder in te staan.
Als je nu heel nuchter gaat kijken hoeveel geld hier is ingestopt en wat je ervoor gekregen hebt dan zou het mij niet waard zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-03-19 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:45

Dat is altijd moeilijk om in te schatten hoeveel pijn een dier heeft. Ik ken iemand die zei dat een paard pas pijn had als ze gingen knarsen. Nou dan hebben ze wel heel veel pijn hoor. Als je daarop wacht dan is het een lijdensweg. Maar houding zegt ook veel, en oogopslag vaak ook. Maar dan nog blijft het moeilijk. Ze kunnen helaas niet praten en vertellen hoeveel pijn ze hebben.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Diortje_vds, Gee, gerlindie, Goldwynn, Kirsha, Koko12345, Larislaatje, Melzazu, Milando, Petra_O, sterregoud, Stybba, Vitas, Wopkebrok en 115 bezoekers