PvdD: 'Paard moet langer kleuteren'

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:37

ja lijkt me leuk joh..... een koppel 5 jarige hengsten naar de wei brengen..... ga er maar aanstaan !
Ik begrijp het idee wel en vind het ook positief maar ik breng en haal de opfok hier ieder jaar naar de weilanden en de 2 jarige hengsten zijn best al "grote mannen" en kunnen behoorlijk praatjes hebben....
Er wordt in de opfok weinig mee gedaan behalve halsters om met enten en bekappen of wanneer er iets mis is....is ook niet grappig met 5 jarige dieren....

En met 5 pas beginnen met basis in de zin van voetjes geven, vaststaan, etc vind ik persoonlijk te laat.
Beleren met pas 5 vind ik dan wel weer super


ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:07

pinkie87 schreef:
ElCamino schreef:
ja lijkt me leuk joh..... een koppel 5 jarige hengsten naar de wei brengen..... ga er maar aanstaan !
Ik begrijp het idee wel en vind het ook positief maar ik breng en haal de opfok hier ieder jaar naar de weilanden en de 2 jarige hengsten zijn best al "grote mannen" en kunnen behoorlijk praatjes hebben....
Er wordt in de opfok weinig mee gedaan behalve halsters om met enten en bekappen of wanneer er iets mis is....is ook niet grappig met 5 jarige dieren....

En met 5 pas beginnen met basis in de zin van voetjes geven, vaststaan, etc vind ik persoonlijk te laat.
Beleren met pas 5 vind ik dan wel weer super



er bestaan ook andere opfokken waar het anders gaat hier bij ons op stal zijn alle hengsten zo aan halster nee te nemen en kuiken mak.



Dan gaan ze niet met 15 paarden los mee naar een weiland een kilometer of 2 verderop door weilanden en over een erf..... we brengen ze los in het koppel weg, natuurlijk kunnen ze hier aan een halster mee en zijn ze in handen maar dat is wat anders als een kudde volwassen hengsten los verplaatsen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, carika, DWensink, Hannerups, HopeMyDay, love_juliet, majemalo, mika11, Monody, nathe, Nienke1979, ramasso, rocky_1995, uiltje001 en 40 bezoekers