Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 12:34

KNHS
KNHS

Afbeelding
Bastiaan de Recht. Foto: Marjoow


Op woensdag 27 maart is er de Hippische Leergang 'Van Biomechnica naar dynamisch trainen' met Bastiaan de Recht op het KNHS-centrum in Ermelo. In deze cursus worden de basisprincipes van de biomechanica vertaald naar de praktijk. Alles wat je moet weten om verantwoord paard te kunnen rijden, rekening houdend met zijn fysieke mogelijkheden komt aan bod. Wat is lengtebuiging? Waarom is lengtebuiging zo essentieel voor het behoud van het paard?

Kennis die elke ruiter hoort te bezitten, maar óók voor instructeurs en officials is dit van belang. Iedereen die op een paard gaat zitten, of betrokken is bij de training, wil dat het paard lang gezond blijft en met plezier de ruiter draagt! Bastiaan legt in theorie de belangrijkste fysieke en mentale principes uit die je moet weten over paarden. In de praktijk laten Bastiaan en Amber Koppen zien hoe je dit dynamisch toepast. Welke problemen je tegen kunt komen. En hoe je die problemen op kunt lossen.

Naast een praktijkavond heeft deze cursus ook een online theorie-gedeelte.
Na inschrijving ontvang je half februari hiervoor een inlogcode om het online theorie-gedeelte voorafgaand aan de praktijkavond af te leggen. Voor de praktijkavond wordt gezorgd voor combinaties dus je hoeft niet zelf een paard mee te nemen naar Ermelo.

Meer informatie vind je hier.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:38

Ik heb gisteren deze in m'n winkelmand gedaan, twee kaartjes voor 189.99 ik heb weggeklikt, voor amper 3 uur 95 euro pp vind ik het te gek worden, ik leer graag en ik denk dat het van belang is voor de KNHS om instructeurs te hebben die bij blijven leren maar voor mij gaat dit te ver. Zo wordt bijscholing erg duur en ga je mensen die het niet kunnen betalen maar wel erg graag willen buiten sluiten .
Ik mis de normale instructie rondje prijzen!!! En ik heb geen behoefte aan online pakketten die ik bij een andere zag, een avond instructie en een online pakket voor 130. Ik sla over.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:44

Precies Knollentuin _/-\o_

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:49

Ik had em ook in mijn winkelmand, maar eruit gekieperd nadat ik was bijgekomen van het zien van het enorme bedrag. :oo Leuk hoor, maar ik bedank even.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:30

Ik vind dat Bastiaan de REcht niet echt van toegevoegde waarde is. Iemand die beweerd klassiek te trainen, maar vervolgens halleluja roept op het seminar van Glock, zelf bij Bartels traint en Laurens van Lieren inhuurt op zijn opleiding, tja...........dan wil je volgens mij alleen populair zijn en veel geld verdienen.

Plus dat ik ook vind dat hij met enige regelmaat er flink naast zit als het over het gebruik van een paardenlijf gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:36

Ik wilde met vriendinnen gaan, maar jezus... Wat een geld ;(.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:52

Nog steeds hoop ik dat de KNHS leerzame avonden of dagen op blijft zetten maar dan met normale combinaties voor de normale instructeur.
Leuk dat dressuurgeweld van de internationale profs, maar zeer grote ver van mijn bed show.
Ik wil bv normale paarden met bange ruiters of paarden met niet zo ideale bouw en ruiters die iets minder talent hebben hoe ga je daar mee om, en hoe pak je dat aan ? Het gewone dagelijkse kost werk voor de meesten onder ons.
Zoals benzz zegt heb ik ook wel een idee over Bastiaan de recht maar dit was in mijn ogen de enige interessante instructie avond die erbij zat.
De glock trainers seminar was binnen 24 u uitverkocht dat leek op de verkoop van Marco Borsato aldus een medewerker van de KNHS .. daar hebben meer fans dan instructeurs gezeten vermoed ik

Rizette
Berichten: 4367
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:34

Mooi dat de KNHS leuke uitgaansavonden organiseert. Maar voor de "gewone man tot en met Z dressuur en springen" zou meer gedaan moeten worden voor redelijke prijzen. Basisintructeurs geven les aan de basisruiters en daar zijn er heel veel meer lid van van de KNHS dan die paar toppers waar zo ontzettend veel geld en aandacht heengaat. De KNHS zal goede betaalbare bijscholing moeten geven aan hun basis instructeurs en basis juryleden omdat deze mensen echt niet overbetaald worden of anderszins met geld kunnen gaan smijten.Voor juryleden, die vrijwilliger zijn, vind ik het heel normaal dat ze niets voor goede bijscholingen zouden hoeven betalen. .

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:43

Benzz schreef:
Ik vind dat Bastiaan de REcht niet echt van toegevoegde waarde is. Iemand die beweerd klassiek te trainen, maar vervolgens halleluja roept op het seminar van Glock, zelf bij Bartels traint en Laurens van Lieren inhuurt op zijn opleiding, tja...........dan wil je volgens mij alleen populair zijn en veel geld verdienen.

Plus dat ik ook vind dat hij met enige regelmaat er flink naast zit als het over het gebruik van een paardenlijf gaat.


Nou, dit helemaal. Het enige waar deze instelling goed in is, is de commerciele aanpak.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:47

knollentuin schreef:
Nog steeds hoop ik dat de KNHS leerzame avonden of dagen op blijft zetten maar dan met normale combinaties voor de normale instructeur.
Leuk dat dressuurgeweld van de internationale profs, maar zeer grote ver van mijn bed show.
Ik wil bv normale paarden met bange ruiters of paarden met niet zo ideale bouw en ruiters die iets minder talent hebben hoe ga je daar mee om, en hoe pak je dat aan ? Het gewone dagelijkse kost werk voor de meesten onder ons.


Dit _/-\o_

Ik wil heel graag mijn kennis op de hoogte houden, maar met dit soort prijzen zit het er voor een groot deel niet in. Vind ik jammer.

Wat is er mis voor extra informatie voor de basis? Natuurlijk zou ik meer willen leren betreft de klassieke dressuur, maar vooral vertaald naar waar ik met mijn klanten mee aan de slag kan.

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:49

Even los van dit alles viel me dat alle bijscholingen die ik heb bijgewoond ( de goedkope toen nog ;) ) ook al op, eigenlijk al die paarden en zelfs een keer pony’s die daar reden waren gewoon goed. De ruiters en amazones incluis. Dan kun je wel mooi laten zien hoe iets eruit moet zien maar neem aan dat ‘we’ dat wel weten. Maar de weg ernaartoe met verschillende types paarden en pony’s is wat mij juist nuttig lijkt op zo’n bijscholing. Want die zijn er veeeeel meer in paardenland, en vooral die lessen bij de ‘gewone man’ . Die goede ruiters en paarden gaan dat toch vaak niet doen..
Nodig wat koudbloeden uit of in ieder geval een paar gewone huis tuin en keuken combinaties en ga daar mee aan het werk.

En dit is inderdaad echt te gek met zulke prijzen .. dan maar geen punten, ga ik liever naar een musical voor dat geld :+
Gemiste kans weer..

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:04

Ons leek het ook leuk, maar schrokken ons te pletter van de prijs.
Had er graag naartoe gewild maar niet voor dat geld.

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:47

Benzz schreef:
Ik vind dat Bastiaan de REcht niet echt van toegevoegde waarde is. Iemand die beweerd klassiek te trainen, maar vervolgens halleluja roept op het seminar van Glock, zelf bij Bartels traint en Laurens van Lieren inhuurt op zijn opleiding, tja...........dan wil je volgens mij alleen populair zijn en veel geld verdienen.

Plus dat ik ook vind dat hij met enige regelmaat er flink naast zit als het over het gebruik van een paardenlijf gaat.


Amen! Had het niet beter kunnen verwoorden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:32

Het zou trainers en instructeurs beter staan als ze vaker bij een ander een training, les of clinic volgen. Van dit geld kun je overal wat oppikken en weglate wat je niet aanstaat.

Het wordt alleen minder geaccepteerd en soms als onvermogen gezien om eens van een andere, gelijke te gaan leren.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:47

Benzz schreef:
Ik vind dat Bastiaan de REcht niet echt van toegevoegde waarde is. Iemand die beweerd klassiek te trainen, maar vervolgens halleluja roept op het seminar van Glock, zelf bij Bartels traint en Laurens van Lieren inhuurt op zijn opleiding, tja...........dan wil je volgens mij alleen populair zijn en veel geld verdienen.

Plus dat ik ook vind dat hij met enige regelmaat er flink naast zit als het over het gebruik van een paardenlijf gaat.



exact mijn gedachte verwoord!

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:42

knollentuin schreef:
Nog steeds hoop ik dat de KNHS leerzame avonden of dagen op blijft zetten maar dan met normale combinaties voor de normale instructeur.
Leuk dat dressuurgeweld van de internationale profs, maar zeer grote ver van mijn bed show.
Ik wil bv normale paarden met bange ruiters of paarden met niet zo ideale bouw en ruiters die iets minder talent hebben hoe ga je daar mee om, en hoe pak je dat aan ? Het gewone dagelijkse kost werk voor de meesten onder ons.
Zoals benzz zegt heb ik ook wel een idee over Bastiaan de recht maar dit was in mijn ogen de enige interessante instructie avond die erbij zat.
De glock trainers seminar was binnen 24 u uitverkocht dat leek op de verkoop van Marco Borsato aldus een medewerker van de KNHS .. daar hebben meer fans dan instructeurs gezeten vermoed ik


Nou echt he? Als je meer mensen wil bereiken en ze wat wil leren moet je het breder trekken. Ook voor het 'normale' publiek met de 'normale' paarden. Ik vind dit soort leergangen echt weg gegooid geld. Ik stop het liever in prive les.

Ank89

Berichten: 164
Geregistreerd: 14-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:49

Die tarieven is ook de reden waarom ik 2 jaar geleden gestart ben met 't Ruitercafé. Ik vraag professionals uit het werkveld een interactieve avond te komen verzorgen hier in het Zuiden van Brabant. Scheelt mij ook weer een rit naar Ermelo en kan zo toch mijn licentiepunten halen als instructeur.

Zo heb ik het afgelopen jaar Carolien Munsters, Janina van der Drift, Gisella Bartels, Barbara Koot e.d. mogen verwelkomen. Super leuk!

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:00

Hmmm interessant. Dus als je dat wilt kun je ook je eigen "Rondje" organiseren dat ook meetelt voor licentiepunten? En toch de kosten voor deelnemers betaalbaar houden?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:26

Eerlijk ligt dat plan er bij mij en mijn vriendin ook om dat te gaan doen, op kleine schaal les en info avonden organiseren in de regio, ,we hebben al een paar leuke ideeën liggen en contacten met interessante sprekers. Ik wist niet dat je dan bij KNHS ook punten kan aanvragen. Daar duik ik eens verder in dan.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:39

Ik ben vorig jaar en het jaar ervoor met een vriendin naar België geweest. We waren uitgenodigd om clinics bij te wonen van de Waalse paardensportbond. We hebben twee keer een dag lang genoten van clinics van Isabell Werth en Carl Hester. De kosten voor toeschouwers? € 0,- Klinkt toch al een stuk vriendelijker dan de tarieven van de KNHS :D

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:59

superpony schreef:
Het zou trainers en instructeurs beter staan als ze vaker bij een ander een training, les of clinic volgen. Van dit geld kun je overal wat oppikken en weglate wat je niet aanstaat.

Het wordt alleen minder geaccepteerd en soms als onvermogen gezien om eens van een andere, gelijke te gaan leren.


Ik ben al 25 jaar instructeur en er is geen dag dat ik niet bijleer. Maar niet via dit soort evenementen, gewoon met regelmaat bij de subtop gaan kijken en dan vooral het losrijden. En zelf met regelmaat les. Jezelf ontwikkelen kan prima zonder de KNHS.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:55

Benzz schreef:
Ik vind dat Bastiaan de REcht niet echt van toegevoegde waarde is. Iemand die beweerd klassiek te trainen, maar vervolgens halleluja roept op het seminar van Glock.


Ik WAS tot voor kort groot fan. Na deze ‘Glock Gate’ heb ik heel zorgvuldig feedback gegeven hoe het op mij overkwam, die jubelende FB post over de Glock seminar.. de reactie was.. zoals ze altijd op feedback reageren: ERG bijzonder.

Ik gun mijn plekje dus heel graag aan een ander! Have fun!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 01:29

Benzz schreef:
superpony schreef:
Het zou trainers en instructeurs beter staan als ze vaker bij een ander een training, les of clinic volgen. Van dit geld kun je overal wat oppikken en weglate wat je niet aanstaat.

Het wordt alleen minder geaccepteerd en soms als onvermogen gezien om eens van een andere, gelijke te gaan leren.


Ik ben al 25 jaar instructeur en er is geen dag dat ik niet bijleer. Maar niet via dit soort evenementen, gewoon met regelmaat bij de subtop gaan kijken en dan vooral het losrijden. En zelf met regelmaat les. Jezelf ontwikkelen kan prima zonder de KNHS.


Hele KNHS stelt niks voor, maar je bent wel afhankelijk van ze, omdat mensen met instructeurs willen met hun papiertje. Ze hebben een monopoly positie in Nederland.

Het zou mensen inderdaad sieren om je over alles heen te zetten en veel bij anderen te kijken, te lessen , te bespreken/ervaringen uit te wisselen en elkaar wat meer te gunnen en minder veroordelen als je van elkaar wil leren.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 01:54

Vroeger had je nog gewoon een dag bij eenkomst voor instructeurs, was iets van €25 met lunch erbij en dan zat je daar van 10.00 tot 16.00. was nog leuk om te betalen.

Maar deze avond, of zoals die drie dagen, met Glock enzo, dat is gewoon niet leuk meer.
Ik heb mijn instructeur licentie maar weet niet of ik het houd, mag gewoon blijven lesgeven zonder. Wordt dan alleen niet meer op de site vermeld, maar in al die jaren nog nooit iemand via daar gekregen.

Ik ga in april naar de didactiek cursus, 2 avonden €80,-

Probeer juist veel clinics te rijden, schrijven met wedstrijden, mee op wedstrijd met werkgever, kijken bij vriendinnen als die lessen, om op die manier te blijven bij leren, is vaak goedkoper dan een dag knhs.

Hopelijk vindt de knhs ooit zijn weg weer terug naar betaalbare bijscholingen

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Hippische Leergang met Bastiaan de Recht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 03:50

Zinvolle dingen worden er in dit topic gezegd, zowel over de prijs als over het niveau van de ruiters/ bijscholingen. :)