Ruiters Moerdijk moeten paardenpoep voortaan opruimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:26

En het grappige is: buiten de bebouwde kom hoef je de hondenpoep níet op te ruimen. Da's een kleinere moeite zou je zeggen. Ik vind het normaal hoor, dat je even teruggaat om de zooi op te ruimen, maar direct lijkt me onmogelijk. Misschien moet de burgemeester samen met het heldere licht dat dit verzonnen heeft, even een buitenritje maken. Komen ze er vanzelf achter dat het niet in je broekzak past.


eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:39

Brainless schreef:
eventueel schreef:
En het grappige is: buiten de bebouwde kom hoef je de hondenpoep níet op te ruimen. Da's een kleinere moeite zou je zeggen. Ik vind het normaal hoor, dat je even teruggaat om de zooi op te ruimen, maar direct lijkt me onmogelijk. Misschien moet de burgemeester samen met het heldere licht dat dit verzonnen heeft, even een buitenritje maken. Komen ze er vanzelf achter dat het niet in je broekzak past.

Dat verscheelt dus per gemeente.

Er bestaan poepzakken voor een paard, dat werkt blijkbaar prima.

ik weet ook niet wat ze met "direct opruimen" bedoelen, maar mss is in de goot schuiven voldoende?
Als ik hier buiten rij (binnen bebouwde kom) neemt mijn man een stoffer/blik mee op de fiets zodat hij de poep gelijk op kan ruimen.
Ben ik alleen dan schuif ik het tijdelijk in de goot en ruim het later op.

Helemaal op fietspaden is paardenstront giga vervelend.
Als ruiter mag je daar al niet komen, maar de meeste ruimen niks op.


In de betreffende gemeente hoef je buiten de bebouwde kom geen hondenpoep op te ruimen. En in de betreffende gemeente is het niet zo dat ze tot hun oksels door de paardenpoep hoeven te waden, het is zeg maar een non-issue. De ziektekiemen lijkt me in deze gemeente ook een van de mindere problemen, want zolang her en der ontploffende fabrieken geen gevaar voor de volksgezondheid opleveren, zal men hier ook wel immuun voor zijn.


eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:46

Douce schreef:
eventueel schreef:
In de betreffende gemeente hoef je buiten de bebouwde kom geen hondenpoep op te ruimen. En in de betreffende gemeente is het niet zo dat ze tot hun oksels door de paardenpoep hoeven te waden, het is zeg maar een non-issue. De ziektekiemen lijkt me in deze gemeente ook een van de mindere problemen, want zolang her en der ontploffende fabrieken geen gevaar voor de volksgezondheid opleveren, zal men hier ook wel immuun voor zijn.


Waar haal je deze informatie vandaan? In de APV zie ik geen uitzondering voor buiten de bebouwde kom. Oftewel, het is niet zo dat hondenpoep wél mag blijven liggen.

Ik erger me regelmatig aan paardenpoep, zeker als wandelaar op een smal fietspad, waar paarden eigenlijk al niet mogen komen. Wellicht nu nog geen handhaving maar het is een signaal.

En de gemeente is heel groot hè, dus in totaal staan er verwacht ik ook genoeg paarden in.


Ik woon er.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:06

denisesilver schreef:
:')

Ik denk dat vooral Zevenbergen er last van heeft ivm twee pensionstallen, en laat daar net het gemeentehuis zitten


Nou, dan moet ik maar gauw een mondkapje aan gaan schaffen, voor al die ziektekiemen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, Anna_98, CharlieVM, Divers, Googlebot en 86 bezoekers