Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 20:28

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Fokfanaat met haar brokkenpilootje Nikkie

Februari. Alweer de 2e maand van het nieuwe jaar, wat gaat de tijd snel. In het 2e doorgeefstokje van januari kon je de antwoorden lezen van Tenno7. De reacties waren weer erg leuk, en via PB gaf een bokker door dat zij wel graag Fokfanaat een keer in het doorgeefstokje zou willen zien. Zo gezegd, zo gedaan. Fokfanaat nam het stokje enthousiast aan en beantwoordde graag onze vragen. Benieuwd of ze vroeger een penny was of juist niet? En wat het mooiste is wat ze met de paarden heeft meegemaakt? Lees dan snel verder in het 1e doorgeefstokje van februari!

1. Waarom heb je je 17-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik ben er via een bericht op een andere site terecht gekomen, en flink blijven hangen. Heel leuk om online ervaringen uit te wisselen met andere paardenmensen, en heel veel dom gezwets in de huiskamer.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
“Hallo,
Ik heb pas een leuke 3 jarige KelvinXGoodtimesXG.Ramiro Z. gekocht en ik vroeg me af of er meer mensen in Kelvin op stal hebben en wat kun ervaringen zijn? Ook ben ik op zoek naar een foto en of meer info over deze flemmingh zoon.
Alvast bedankt”

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Dat valt heel erg mee, ik was natuurlijk ook geen puber oid, maar al een jaar of 28

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Met vorig rijpaard Samsam zijn we nog wel eens naar een boktclinic geweest en daar heb ik ook wel veel fototopics van geplaatst destijds, de laatste jaren vooral veel fokkerij berichten en veulenfoto’s.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een dagelijks tijdverdrijf, niet meer zo als vroeger, maar ben wel echt dagelijks nog aanwezig om wat topics “bij te houden”.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Nou een echte penny ben ik nooit echt geweest vind ik, maar heb ook wel taarten gemaakt voor mijn pony als kind.
Afbeelding
Fokfanaat haar oogappel, Elite Prok D-OC merrie Vilexa V. Ro-lex met een veulen van In-style

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik ben echt heel blij met hoe mijn leven er nu uitziet, al zou ik wel wat meer zelfvertrouwen en discipline willen hebben, met een paar maatjes minder gaan veel dingen toch makkelijk.

8. Wat is het allerleukste/grappigste wat je met paarden hebt meegemaakt?
Wat echt een van de mooiste momenten was vond ik, toen mijn dochter met haar C pony Boris (pony had nog nooit een officiële wedstrijd gesprongen en dochter ook niet) een foutloze rit reden op de Gelderse Kampioenschappen in het B springen, en met hun verenigingsteam een prachtige, volledig onverwachte, 3e plaats bemachtigden en daarmee ook een ticket voor de Nederlandse Kampioenschappen kregen.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Mavantos

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat wil je nog graag met de paarden bereiken?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:57

Leuk stuk, blijft telkens weer interessant om iets meet te weten te komen over andere bokkers :)

En mijn hemel, het is gewoon alweer een jaar geleden dat ik zelf het stokje kreeg, ongelofelijk hoe snel zo'n jaar voorbij vliegt!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:04

Jaa FokFanaat! leuk om te lezen en ik herinner me jouw Kelvin nog..die had je samen met je zus toch? Ik weet het nog omdat er op mijn toenmalige werkplek ook een Kelvin stond en er waren er niet zoveel.

Hoe ben je in de fokkerij terecht gekomen?

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:19

Ik vind je altijd een prettige bokker met veel kennis, leuk om zo wat meer van je te lezen!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:22

thanx ruitje!

Elisa2 klopt, die had ik samen met mijn zus. Was echt een heerlijk paard!

Tja de fokkerij heeft eigenlijk altijd wel getrokken, weet dat ik toen ik 18 was ook helemaal in de boeken ben gedoken, toen ik een hengst voor mijn toenmalige rijpaard uit mocht zoeken. Mijn ouders hebben vroeger ook af en toe een veulentje gefokt. En heb zelfs ook een poosje met katten gefokt.

in 2005 met een vriendin samen de stap gezet een fokmerrie te kopen en daarna eigenlijk bijna elk jaar wel een of 2 veulens gefokt, het is verslavend...

heb nu een lijntje waar ik echt mee verder wil, maar het lukt me al 7 jaar niet een merrie veulen te fokken helaas.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:29

Ah dat is jammer inderdaad, zou wel heel erg fijn zijn om opvolging te krijgen. Welk lijntje is dat?

Leuk om te lezen dat het fokken er eigenlijk altijd in ingezeten heeft bij jou, dat je ouders al fokten en je ook met katten heb gefokt. Rijd je zelf ook nog? fijn dat je de fokkerij samen kunt doen, dat scheelt in de kosten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:31

Leuk stuk Fokfanaat! Die fokkerij heeft er bij jou altijd ingezeten dus, mooi!
Ik duim voor je dat je dit jaar een merrievrulen fokt.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:33

Ik zou heel graag een opvolger voor Vilexa fokken, heb ook haar moeder gekocht een aantal jaren geleden omdat Vilexa gereden werd door mijn zus, maar ook uit haar is het niet gelukt een merrieveulen te fokken.

Paarden uit dit lijntje hebben zo'n vreselijk fijn karakter, super braaf, maar heet in het werk. daar wil je er wel 10 van.

Ik rij zelf niet meer, heb daar ook geen tijd voor, naast gezin, werk en verzorging van de 4 die ik nu thuis heb staan.

Lante, helaas is Vilexa dit jaar weer drachtig van een hengst......

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:43

Och jeetje, dat weet je al. :(:)
Volgend jaar weer een kans.. bizar hoe het soms loopt wat dat betreft.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:46

Wat een leuk stukje Fokfanaat! Het blijft leuk om dingen over bokkers te lezen.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:02

Leuk stuk weer!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:22

fokfanaat schreef:
Ik zou heel graag een opvolger voor Vilexa fokken, heb ook haar moeder gekocht een aantal jaren geleden omdat Vilexa gereden werd door mijn zus, maar ook uit haar is het niet gelukt een merrieveulen te fokken.

Paarden uit dit lijntje hebben zo'n vreselijk fijn karakter, super braaf, maar heet in het werk. daar wil je er wel 10 van.

Ik rij zelf niet meer, heb daar ook geen tijd voor, naast gezin, werk en verzorging van de 4 die ik nu thuis heb staan.

Lante, helaas is Vilexa dit jaar weer drachtig van een hengst......


Ah jammer..dan maar een goedgekeurde hengst gaan fokken. :)

Maar ik snap je helemaal, zo'n lijntje met zulke karaktesr is goud waard.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:29

Er schiet me bij het lezen van dit stukje ineens een vraag tebinnen waar misschien iemand antwoord op weet?

Zoals deze merrie allemaal hengstjes geeft, zijn er misschien vader dieren die overwegend merries geven? Ik weet wel dat de statistieken normaal gesproken 50/50 geven, maar je ziet het, er zijn altijd uitzonderingen....

Zo mooi zijn als er in dat geval een passende hengst voor je merrie bij zit.

Sorry als ik teveel off topic ga :-)

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:05

Bij de koeien kun je tegenwoordig sperma krijgen dat je zeker weet dat het van het vrouwelijk geslacht is. Zou in dit geval toch handig zijn als dat bij paarden ook kan.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het doorgeefstokje van februari: Fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:20

helaas is het bij paarden te fragiel, dat kan de centrifuge niet aan.

heb wel ET overwogen, maar dat wordt wel een duur geintje en zoveel plek heb ik ook niet aan huis, bovendien heb je dan nog geen garantie op een merrie, alleen meer kans

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:11

fokfanaat schreef:
Ik zou heel graag een opvolger voor Vilexa fokken, heb ook haar moeder gekocht een aantal jaren geleden omdat Vilexa gereden werd door mijn zus, maar ook uit haar is het niet gelukt een merrieveulen te fokken.

Paarden uit dit lijntje hebben zo'n vreselijk fijn karakter, super braaf, maar heet in het werk. daar wil je er wel 10 van.

Ik rij zelf niet meer, heb daar ook geen tijd voor, naast gezin, werk en verzorging van de 4 die ik nu thuis heb staan.

Lante, helaas is Vilexa dit jaar weer drachtig van een hengst......


Ik volg altijd je topics van Vilexa, omdat wij ook een Rolex hebben en ik zie wel overeenkomsten, terwijl bij ons op stal ook een tijd een Rolex heeft gestaan, die totaal anders was.

Succes met je fokkerij!!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:54

fokfanaat schreef:
thanx ruitje!

Elisa2 klopt, die had ik samen met mijn zus. Was echt een heerlijk paard!

Tja de fokkerij heeft eigenlijk altijd wel getrokken, weet dat ik toen ik 18 was ook helemaal in de boeken ben gedoken, toen ik een hengst voor mijn toenmalige rijpaard uit mocht zoeken. Mijn ouders hebben vroeger ook af en toe een veulentje gefokt. En heb zelfs ook een poosje met katten gefokt.

in 2005 met een vriendin samen de stap gezet een fokmerrie te kopen en daarna eigenlijk bijna elk jaar wel een of 2 veulens gefokt, het is verslavend...

heb nu een lijntje waar ik echt mee verder wil, maar het lukt me al 7 jaar niet een merrie veulen te fokken helaas.


Jeuzes, zo lang geleden alweer?? :')

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:17