[VIDEO]Gelderse hengst Kardieno verkocht aan Helgstrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Gelderse hengst Kardieno verkocht aan Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 12:29

bokt.nl / kwpn / helgstrand dressage / facebook
Fokkerij, Transfer
Ingezonden door NatasjavE

De bij het KWPN in de richting Gelders Paard goedgekeurde hengst Kardieno (v. Dante Weltino) is onlangs ook bij het Oldenburger Verband goedgekeurd. De hengst viel afgelopen weekend positief op onder het zadel van Bart Veeze tijdens de KWPN Stallion Show in Den Bosch. Vandaag is bekend geworden dat Rom Vermunt de Gelderse hengst verkocht heeft aan Helgstrand Dressage.

"We zijn erg blij met de aanschaf van deze vierjarige hengst. Elke dag zie ik toppaarden, maar deze hengst is zo uniek. We kijken ernaar uit om hem als onderdeel van onze hengstencollectie aan te bieden aan onze fokkers", zegt Andreas Helgstrand trots. Kardieno zal aankomende vrijdag worden voorgesteld tijdens de hengstenshow van Paul Schockemöhle en Helgstrand Dressage in Vechta.

'Een goed paard is een goed paard'
Rom Vermunt kocht Kardieno als veulen. Na bijna vier jaar verkocht hij zijn ‘once-in-a-lifetime-paard’ dit weekend aan Helgstrand Dressage. “Dit is een extreem interessant paard”, licht Andreas Helgstrand toe. “Hij beweegt heel goed en ik denk dat hij veel potentie heeft voor de toekomst. Ik ben fan van Dante Weltino en Kardieno lijkt op hem. Dat hij een Gelderse moederlijn heeft maakt voor mij niet uit, daar maak ik me geen zorgen om. Een goed paard is een goed paard.”

Verstand laten spreken
“Iemand zei heel mooi tegen mij: als je gevoel en verstand in conflict komen, dan moet je je verstand laten spreken”, aldus Rom Vermunt over de verkoop van Kardieno. “Ik moet er ook van leven en op een bepaald moment worden de risico’s te groot. Ik had hem liever zelf gehouden, maar denk dat hij op een plek terecht komt waar hij optimaal tot zijn recht kan komen. Ik denk dat je deze verkoop voor de Gelderse fokkerij als een compliment en een stimulans kunt zien. Kardieno is Gelders, maar een heel getalenteerd dressuurpaard. Hij heeft laten zien dat er een markt is voor een goed paard, of het nu een Gelderse of een rijpaard is.”

KWPN Stallion Show
“Kardieno’s optreden in Den Bosch was een heel bijzonder moment. Ik wist dat er veel belangstelling voor hem was en ik had het gevoel dat dit zomaar de laatste keer kon zijn dat hij van mij was. Ik ken Kardieno al langer en weet hoeveel talent hij heeft, ik wist dat hij dit kon. Voor een heleboel andere mensen was het een eyeopener. Het was echt een kippenvelmoment en voor ons een hele mooie afsluiter. In principe rijdt Bart hem aankomende vrijdag nog op de show van Andreas in Verden, daarna gaat hij met Andreas mee naar Denemarken", besluit Rom zijn verhaal.

Nederlandse fokkerij
Andreas Helgstrand bevestigt dat Kardieno beschikbaar zal blijven voor de Nederlandse fokkers.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 06-02-19 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, Bambelien, Danseresje, Eve_16, Flew, janderegelaa, Lizzy__87, Patriesje, Renkle, roosjenat, Sasqiua, Setteli, sietske83, Sjokki en 81 bezoekers