Thamar Zweistra en Double Dutch naar Jumping Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Thamar Zweistra en Double Dutch naar Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 12:15

*kwpn
Dressuur

Afbeelding
Thamar Zweistra. Foto: Marian van der Weide / Flickr

De KWPN-erkende Double Dutch liep zondag onder Thamar Zweistra naar een tweede plek in de Grand Prix van Nieuw en Sint Joosland. Een goede voorbereiding voor Jumping Amsterdam, waar de Johnson-zoon dit weekend in actie komt.

Thamar Zweistra reed Double Dutch (uit Ushimanda keur prest van Rubiquil, fokker L. van Lieren uit Schiedam) naar een score van 69,565%. De combinatie stond eigenlijk niet op de lijst voor Jumping Amsterdam, maar kreeg dinsdagochtend te horen alsnog te mogen starten.

Fit, fris en fanatiek
“Ik had eigenlijk een heel fijn gevoel toen ik de baan uit kwam”, licht Thamar Zweistra toe. “In de galop had ik een tijdje wat te veel druk, waardoor hij wat stress opbouwde. Nu had ik hem in de galop net een tikje rustiger en meer gecontroleerd, daar was ik heel blij mee. De piaffe en passage waren mooi en Double Dutch was zoals altijd super fris, fit en fanatiek. Hij is heel meewerkend en heel gevoelig, maar toch super braaf; dat is een hele fijne combi.”

Jumping Amsterdam
“Op de piaffe scoorde Double Dutch hoog, al mag er nog iets meer rust komen in de overgangen van en naar die piaffe. Ik had een foutje in mijn eerste pirouette, dat was zonde want daar scoort hij normaal ook goed op. Ik wilde graag even wat dingetjes veranderen in de ring, omdat ik graag naar Amsterdam zou gaan. Ondertussen mogen we daar dus heen! Het is op het laatste moment besloten, maar hij staat volop in training dus ik zie daar niet zo’n probleem in.”

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __nina, Adrija, Alfi2010, Gini, HarmanyL, koenlover, marschwood, nardxash, nicolanca, Noukie123, oscar1996, othelloster, s1993, Selente, sjaslique, Talindos, zonneglans en 109 bezoekers