Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-15 21:34

www.bokt.nl/ www.dvhn.nl


De vrouw die in mei tot drie maanden cel werd veroordeeld voor zwendel met paarden gaat in hoger beroep.

Ellie G. reageerde op oproepen op Marktplaats van eigenaren van oude en geblesseerde paarden die een rustige levensavond voor hun dier zochten. G. bood aan de paarden gratis op te vangen. De dieren zouden worden gestald bij de boerderij die de vrouw huurde in Wapserveen. In werkelijkheid verkocht G. de paarden zonder medeweten van de eigenaren door. Zeer waarschijnlijk is een aantal van de dieren inmiddels geslacht. Diverse gedupeerde eigenaren deden aangifte tegen de vrouw. Begin mei boog de politierechter in Assen zich over vier aangiften. Hij verweet G. 'een criminele inslag' en veroordeelde de vrouw tot drie maanden cel en een boete van 800 euro.

G. legt zich niet neer bij deze uitspraak. Ze heeft beroep laten aantekenen. Dat dient 14 januari bij het gerechtshof in Leeuwarden. Haar advocaat, Willem-Pieter Maris van Maris & Beerentsen advocaten in Zwolle, betoogde in mei al dat zijn cliënte 'volledig in de war is'. Gevraagd naar het hoger beroep zegt Maris: "De rechter heeft geen rekening gehouden met de zeer moeilijke omstandigheden van mijn cliënte. Daarnaast blijft het ongelooflijk dat mensen hun paard zomaar ergens achterlaten, zonder enige financiële compensatie. Ze hebben nadien ook nooit meer naar de dieren omgekeken. Nu is het opeens van 'o, ik mis mijn paardje zo'. Ze ruiken geld, meer is het niet."

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:56

Tja, sommige mensen blijven zich maar in de slachtofferrol wentelen, hoezo zeer moeilijke omstandigheden, dat vraag je toch geen gratis paarden op marktplaats als het zo zwaar is. Ik hoop dat de straf nog hoger uitvalt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:57

nou idd Bigone...ook ik hoop dat de straf straks nog hoger is

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:20

Ik hoop ook dat in hoger beroep het vonnis gehandhaafd blijft of zelfs verhoogd.

Maar de advocaat heeft het een punt, dat het naief is te denken dat iemand jouw oude of geblesseerde paard opvangt zonder financiële compensatie. We weten allemaal hoeveel een paard maandelijks kost in onderhoud: gezond of oud of geblesseerd.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:25

Slap argument. Dat de oude eigenaren niet naar de dieren gevraagd hebben kan het handelen van mw nooit verklaren of goedpraten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:14

Triest verhaal dit, voor de paarden bedoel ik dan.

In mijn ogen zijn zowel de eigenaars als de persoon die de paarden opvangt in fout.

Als je een beetje weet van paarden houden besef je dat zo'n gratis opvang gewoon niet mogelijk is. Als je zeker wil weten wat er met je paard gebeurd moet je het dier zelf houden en onderhouden, als je dat niet meer wil/kan moet je accepteren dat je ook de beslissingen niet meer zelf maakt.

De persoon die de paarden 'opvangt' is uiteraard ook in fout. Als je weet dat je in een moeilijke situatie zit moet je niet gratis paarden opvangen. Als je wel de plaats hebt maar het financieel niet redt, moet je een compensatie vragen. En als je pas in moeilijkheid komt nadat je de paarden al opgevangen hebt, moet je eerste reflex zijn om de eigenaars van de dieren te contacteren.

Walgelijk dit, en jammer genoeg zijn de paarden weer de dupe hiervan -O-

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:14

Ik heb meen ik hier wel een aantal verhalen gelezen van mensen die wel degelijk naar hun paard omkeken en hebben gezocht toen bleek dat ze verdwenen waren.
Hoe denk je anders dat deze mevrouw tegen de lamp gelopen is.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:46

Heel veel eigenaren hebben weldegelijk contact gezocht, maar kregen geen gehoor...

Ik heb mijn paard gelukkig wel weer teruggekregen. Mijn paard was daar niet voor oudedagsvoorziening, maar als rijpaard voor haar dochter. In de maanden dat mijn paard daar is geweest heb ik sta contact met haar gehad, ik had geen enkel vermoeden.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:57

Het mag nooit ten koste van een dier gaan, en deze mevrouw was overtuigend bij mensen die er vatbaar voor waren.

En voor mij mag de straf wel hoger uitvallen, iig ook nooit weer dieren in haar bezit en verplicht behandelingen van haar psychische Stoornis. En controle haar levenlang, want nu met paarden, straks met andere dieren of met mensen....

En zo zijn er nog heel veel anderen waar dit bij zou moeten....

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:01

Ik hoop dat de straf hoger uit gaat vallen

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:06

Cliënte is "erg in de war", doelt hij dan op psychisch in de war? Wat zijn in deze de "moeilijke" omstandigheden? Dat maakt nogal een verschil.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:21

Tsja.. " in de war" betekend in dit geval waarschijnlijk: het één zeggen/ beloven, en het andere doen, een " meervoudige persoonlijkheidsstoornis " wellicht? Of een " bij gelegenheid meervoudige persoonlijkheidsstoornis "met financieel gewin tot doel... Onder streng toezicht plaatsen, zo'n geval...

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:05

Pocca_Locca schreef:
Tsja.. " in de war" betekend in dit geval waarschijnlijk: het één zeggen/ beloven, en het andere doen, een " meervoudige persoonlijkheidsstoornis " wellicht? Of een " bij gelegenheid meervoudige persoonlijkheidsstoornis "met financieel gewin tot doel... Onder streng toezicht plaatsen, zo'n geval...

En zo ken ik er nog wel een paar, onverbeterlijk. Ze komen met zielige verhaaltjes weg bij de rechter en een goede advocaat. Eenmaal vrijgesproken beginnen ze meteen weer overnieuw met alle ellende vandien.
Mensen zouden veel meer van internet gebruik moeten maken en minder naief zijn wanneer ze hun paarden afstaan. Het lijkt vaak fantastisch maar een beetje zoeken op het net voorkomt ellende. Ik ken een dame die zogenaamd het allerbeste met je dier voor heeft maar in werkelijkheid is het een doodordinaire handelaar. Verkoopt dieren die problemen hebben binnen een paar dagen door als zijnde gezond. Ze gaat bewust in de lage prijsklasse zitten dus mensen keuren vaak niet, dus weg met naief zijn en opletten. Dan hebben dit soort figuren geen bestaansgrond meer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Rizette
Berichten: 4332
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:34

Is het deze vrouw die momenteel weer opereert vanuit Stadskanaal?

meerju
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-04-08

Re: Hoger beroep in zwendelzaak met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:34

Klopt.


Rizette
Berichten: 4332
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:25



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, bora, BulletjeBeer, Duhelo, ellepel, Fudge, GoogleAdsense, Kabayo, Karma_k, Lijsken, linoleum, Luna_Rose, maitestar23, ogidni, pyrrhus, Typhoon, Xhiske en 109 bezoekers