Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:21

Goed dat het een verplichte wet is geworden in Duitsland.

Economisch verlies hoeft helemaal niet als de merrie houders ook testen en weloverwogen keuzes maken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:35

Eens met Natasja, daarnaast ieder paard vererft genetisch zwakke plekken..maar dit is iets wat gelukkig te testen is. En als er goed mee omgegaan word dan word het gen steeds verder terug gebracht en eruit gefokt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:35

Hoeft niet perse maar dan moet het wel ver genoeg weg zitten.

Ik vind in de kwpn fokkerij soms ronduit inteelt..en dat is wel een zorg. Maar vandaar ook dat er hengsten met vrij bloed ggk worden in het kader van bloedspreiding. Moeten ze alleen wel gebruikt worden..
De fokker heeft een grote verantwoordelijkheid en dat geld ook voor pssm.

Een gen of aanleg voor iets hoeft helemaal geen problemen te geven, het gaat pas mis als in dit geval de drager genen bij elkaar komen.
Volgens mij zijn dragers gewoon gezonde paarden anders was dit eerder aan het licht gekomen, het zit echt al generaties in de fokkerij!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:51

Leuk filmpje..29 zie je er niet aan af.

Ik ga weer mee met wat Natasja zegt, daarnaast denk ik dat ik liever met een drager van het wffs gen zou fokken op een vrije merrie. Dan met een drager van OCD/ HKO..want dat laatste heeft veel grotere en problematische gevolgen voor de gezondheid van paarden.

Het is belangrijk om gezondheid in de fokkerij te bevorderen want zonder gezondheid heb je niets. WFFS geeft pas een probleem als er twee dragers bij elkaar komen. Want dan krijg je een veulen wat niet levensvatbaar is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Zeven hengsten Schockemöhle positief op WFFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:22

Klopt, ik wilde er meer mee aangeven dat dat imo aandoeningen zijn die schadelijker zijn voor een paard dan het dragen van het wffs gen. OCD en HKO zijn deels genetisch en ontstaan deels door omgevingsfactoren voor zover ik weet.

Volgens mij heb ik dat filmpje van El Corona weleens gezien, sowieso leuk om te zien hoe Amor zijn type en beweging door vererft heeft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 81 bezoekers