De Prairie op Terschelling opent My Little Pony opvang

Moderators: Polly, Shanna, khirshanta, Amaryllis, Hanmar, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:46

LindyH schreef:
Kan er niet iemand namens de Bokkers daar naartoe gaan en er een zootje meenemen en versturen? Het is niet bepaald goed voor het milieu en de oceanen als iedereen daar met z'n autootje naartoe tuft...

Ik vind het een hilarisch en mooi initiatief trouwens.

EDIT: Ik kijk al uit naar de volgtopics waarin verwaarloosde herplaatsertjes binnen een jaar helemaal opgeknapt worden. :D

:D sterker nog, je moet ook nog de boot op.

In de schoolvakanties komen daar honderden kinderen langs, denk dus dat de pony's allemaal wel een warm huis zullen vinden. Al is extra steun natuurlijk altijd fijn!

Ik ben zelf oud werknemer en ben in het bezit van een levende little pony van de Prairie. Vind het weer een tof initiatief van ze. Helaas zijn mijn Terschelling vakanties verleden tijd, anders had ik wel een doos mee willen slepen voor bokt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:37

Helaas zat er ook ontzettend veel piepschuim en standaard plasticzooi tussen, de my little ponys zijn slechts een leuke bijzaak.

De zooi was zo extreem dat vorig weekend heel veel vakantiehuisjes zijn gebruikt om vrijwilligers te huisvesten die kwamen helpen opruimen. Helemaal het piepschuim was een probleem, want dat waaide ook verder het eiland op wat dieren in gevaar bracht die het mogelijk binnen zouden krijgen. De vissers hebben gelukkig ook meegeholpen om zoveel mogelijk plastic uit de zee te vissen.

Even voor het beeld, dit is hoe het strand erbij lag:

Daarom is zo'n actie met de pony's zo fijn, kweekt ook wat bewustzijn en zo zijn de gestrande pony's nog goed voor een organisatie die zich bezig houdt met gelijkaardige problematiek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie