Deel kudde Konikpaarden gaat verhuizen uit Oostvaardersveld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:53

tessyke schreef:
Het probleem wordt dus opgeschoven en over een aantal jaar zitten er overal terug teveel dieren?

Gewoon heel de bende jaarlijks bijeendrijven en de hengstenveulens en deel merrieveulens verkopen op een veiling.
Hier en daar wat castreren en het paardenprobleem is al wat kleiner :)

Of denk ik nu te simpel?


MAAR ik ben wel heel blij dat ze toch iets doen :)


Tsja, hier mogen ze niet afschieten oid. Is iets heel anders dan oostvaardersplassen he, deze dieren zijn gehouden.
Castreren is niet handig, want dan krijg je juist veel makkelijker hoefbevangenheid. Enkel een hengstenkudde betekent dat je dieren er weer in moet krijgen.

En hoezo dat ze toch iets doen? Ze zijn hier gewoon verplicht wat te doen en ik heb nog nergens gehoord dat ze slecht voor deze dieren zorgen? Ze krijgen voldoende te eten en hebben ruimte zat. Nu ze met teveel zijn, worden er dieren verhuisd zodat er nog steeds een prima situatie overblijft.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"


LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:55

Tancreda4 schreef:
Het is idd nooit goed. De huidige kudde zo laten en desnoods castreren is geen optie en alsnog teveel dieren. Afschieten mag niet want dat is zielig. En verplaatsen is ook al niet goed. Zoveel mensen zoveel meningen. Denk dat afschieten nog het beste zou kunnen zijn maar daar gaan een hoop ook van over de flip.

Ja. Het is fout gegaan. Maar er moet eerst wel een kleinere populatie komen waaruit anders gewerkt kan worden om zulke problemen in de toekomst te voorkomen. En dat moet rechtsom of linksom.


Hier is het niet fout gegaan?
Paar paarden in een natuurgebied..

Ovp is veel roering over, maar niet over dit gebied.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Deel kudde Konikpaarden gaat verhuizen uit Oostvaardersveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:13

Ik denk niet dat het veel met ovp te maken heeft. Hier zijn de dieren gehouden, dus er is zorgplicht.
In de ovp is/was dat niet, dat zijn wilde dieren volgens de rechter.

In de ovv is dat dus niet zo dus ze moeten of bijvoeren of verplaatsen. Dus ze hebben gekozen voor verplaatsen.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

LoveBodin

Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:10

chamion schreef:
Karl66 schreef:
Je weet dat het over de OVV gaat en niet over de OVP? Een ander gebied dat op een andere manier beheerd wordt.


Mawah, zit 2 bermen tussen en een weg...zelfde mensen die het in beheer hebben. Wordt ook wel de beste kudde genoemd. De meeste foto's met "gezonde" paarden komen van dat terrein af...


Het beheer is totaal anders alleen. Ovv is gehouden paarden, daar hebben ze zorgplicht. En moeten ze dus of bijvoeren, of verhuizen.
Ovp is geen zorgplicht en daar hoeft dat theoretisch gezien dus niet.

Het beheer is dus wel anders, maar het wordt waarschijnlijk wel uitgevoerd door dezelfde partij. Maar die partij doet nog wel veel meer dan alleen paarden en koeien in de ovv en ovp beheren :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Berdien, Bytespider, K_nolan, LonnekeXXX, shaddy82, TheNovelist, vierspan en 101 bezoekers