Paarden vervuilen net zo veel als 21.453 km autorijden

Moderators: Polly, Shanna, khirshanta, Amaryllis, Hanmar, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:25

Vanwege een operatie staat mijn paard nu een paar weken binnen. Ik schrik ervan hoeveel bodembedekking je er doorheen knalt..... wat een geld, verspilling van grondstoffen.... (paard word er ook niet bepaald beter van.... even doorbijten) Maar als je paard dus lekker piest en kakt in het zand, je die poep op de mestbult laat fermenteren en gebruikt als meststof voor eigen land, je dus ze niet binnen houdt en hooi voert uit de directe omgeving... dan lijkt het me redelijk te overzien.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:41

Daancha schreef:
Mag ik een vraag stellen aan de veganisten? Ik zie om me heen dat mensen die veganistisch eten moeite hebben aan hun calorieën te komen. En bijvoorbeeld veel avocado’s eten die weer heel on-duurzaam zijn. Soja producten zijn ook niet heel milieuvriendelijk. Hoe doe je dat als je milieubewust wilt kopen, maar wel op gewicht wilt blijven en gezond? Oprechte vraag! Ik ben zelf geen veganist maar let wel op wat ik eet, qua impact op dieren en milieu. Het is lastig om het allemaal goed te doen.

Ik eet eigenlijk niet meer avocado's of soja producten... qua milieubelasting, en ik wil ook niet teveel soja producten eten. En ik ben tamelijk licht, beweeg veel, maar ben niet TE licht.
Ik heb ook gewoon 'vetjes' :-D
Denk wel dat we ook wennen aan te dikke mensen waardoor we slanke mensen soms wellicht als te licht beoordelen. Mensen zie ik graag zoals honden en paarden; schraal... hahaha!

Wanneer je echt meer wilt weten is er ontzettend veel leuke info te vinden.
Hier alvast een link naar een dagmenu van iemand die krachttraining doet:
http://squatcilla.nl/vegan-dagmenu-eet- ... ag-gezond/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie