Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 17:14

ad
Overig
Ingezonden door meerdere bokkers

Afbeelding

Op de A4 van Den Haag naar Rotterdam is vanochtend ter hoogte van de Plaspoelpolder file ontstaan door loslopende pony's op de N211. Het verkeer moest rekening houden met een vertraging van vier minuten. De weg is inmiddels weer open.

Het gebeurt niet elke dag dat je aan het rijden bent op de snelweg en er plots pony's langslopen. ‘Ik zag ze lopen en moest twee keer kijken', reageert een twitteraar dan ook op het nieuws. ‘Dacht eerst dat ik echt heel moe was.’

De beestjes ontsnapten vanmorgen van een nabij gelegen boerderij aan de Zwethkade Noord in Wateringen. De eigenaar is op de hoogte en onderweg. Met wat eten worden de paarden rustig gehouden. Twaalf politieauto's zorgen ervoor dat de dieren niet de weg weer op kunnen gaan. Daardoor kon de N211 rond 08.45 uur weer open.

Onali

Berichten: 18457
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:22

Die foto, is dat hoe de dieren gehouden werden voor ze ontsnapten? :x

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:33

Onali schreef:
Die foto, is dat hoe de dieren gehouden werden voor ze ontsnapten? :x


En daar is wat mis mee omdat?

Vind het wel knap als ze inderdaad door/over/langs/onder de omheining van de foto zijn gekomen.

Gelukkig is iedereen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :)

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:35

op enkel en alleen die foto is er niets zinnigs van de huisvesting te zeggen.
Gelukkig is er niets gebeurd!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:02

Ach kom, een hek dat met strotouwtjes vasthangt aan een container die z'n beste tijd heeft gehad..
Dat is toch geen omheining te noemen..
Huisvesting is meer dan uitloop en een droge plek. Ook een veilige omheining hoort daarbij en daar is meer dan genoeg op aan te merken.

Onali

Berichten: 18457
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:05

Caily schreef:
Onali schreef:
Die foto, is dat hoe de dieren gehouden werden voor ze ontsnapten? :x


En daar is wat mis mee omdat?

Vind het wel knap als ze inderdaad door/over/langs/onder de omheining van de foto zijn gekomen.

Gelukkig is iedereen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :)


Nou die van mij zou ik er voor geen goud achter willen hebben.

Dit is echt houtje-touwtje-werk.

Wat ik op Twitter lees;
https://twitter.com/Kristiannevb/status ... 9142176768

https://twitter.com/Kristiannevb/status ... 8958286850


Ze zijn idd van dit bedrijf weggelopen.
Het Heras hekwerk is dus na de gelukte ontsnapping geplaatst.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:20

Is een file niet altijd tijdelijk?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:22

Pascalle90 schreef:
Is een file niet altijd tijdelijk?


Tot nu toe wel gelukkig :Y) . Moet er niet aan denken voor altijd in de file te staan!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:45

Caily schreef:
Onali schreef:
Die foto, is dat hoe de dieren gehouden werden voor ze ontsnapten? :x


En daar is wat mis mee omdat?

Vind het wel knap als ze inderdaad door/over/langs/onder de omheining van de foto zijn gekomen.

Gelukkig is iedereen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :)


Ik vind het er toch ook niet veilig uitzien. Die hekken zijn met simpele touwtjes vastgebonden. Daarbij vind ik het ook erg armoedig en verwaarloosd ogen, meer een bij elkaar geraapt zooitje.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:51

Gelukkig geven de paarden niks om een likje verf meer of minder. En ik weet wel waar ze beter achter blijven, een hek als dit of 2 schattige laagjes draad. Zeker met een vacht als op de foto. Beestjes hebben een schuilstal, vrije uitloop en weinig/geen modder (te zien aan de schone beentjes/hoefjes). Denk dat veel paarden daarvoor tekenen. En ja, natuurlijk is er ruimte voor verbetering en zou het hek beter vast gemaakt kunnen worden en eea vernieuwd, maar kom op, ga nou niet allemaal doen alsof jullie paarden de perfecte paddock met strak houten omheining hebben.

Onali

Berichten: 18457
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:11

Caily schreef:
Gelukkig geven de paarden niks om een likje verf meer of minder. En ik weet wel waar ze beter achter blijven, een hek als dit of 2 schattige laagjes draad. Zeker met een vacht als op de foto. Beestjes hebben een schuilstal, vrije uitloop en weinig/geen modder (te zien aan de schone beentjes/hoefjes). Denk dat veel paarden daarvoor tekenen. En ja, natuurlijk is er ruimte voor verbetering en zou het hek beter vast gemaakt kunnen worden en eea vernieuwd, maar kom op, ga nou niet allemaal doen alsof jullie paarden de perfecte paddock met strak houten omheining hebben.



Ik kan eerlijk zeggen dat mijn dieren er nog nooit zo bij hebben gestaan.


Afbeelding

Afbeelding

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:49

Die tweede foto van Onali is inderdaad ook één van de foto's die ik heb zien staan. Ik zou er mijn pony niet willen zetten, maar goed meningen verschillen. Ik vind dit namelijk wel modder.

Mijn pony's hebben echt geen stal met gouden knoppen en een solarium. Maar buiten een schuilstal hebben ze ook een bestraat stuk waar ze altijd droog kunnen staan en een geel zand paddock die altijd droog is. Op meerdere plaatsen altijd hooi via een track rondom de weides.

En het belangrijkste … fatsoenlijke vaste omheining met stroomkoorden. En geen strak houten omheining, maar keurig in de grond vastgezet gaashekwerk met stroomkoord.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:14

“tijdelijke file” ...

Valt dat nou onder de noemer “pleonasme”?

:+

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:26

Ik rij daar altijd langs. Alleen wat vroeger, voor 7 uur. Ik heb niets gezien vanmorgen, maar het is dan ook nog erg donker.

Ik zou zo zeker mijn paarden niet willen houden. Als het straks eens een paar dagen flink regent achter elkaar, kunnen de pony's zwemmen in die blubberzooi.

MarjanB

Berichten: 16433
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:41

Wat een enorme **** zooi daar, t vreten wat die koeien hebben en de gore bende er om heen spreekt ook boekdelen :( ik vind dat ze zon iemand best een dwangsom op mogen leggen voor goede huisvesting, voeding en omheining. Je zou maar een pony op je auto krijgen en omkomen.

SamMie1993
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:54

Vrij kortzichtig om op basis van wat foto’s een oordeel te vellen over huisvesting en de manier waarop de mensen daar voor hun dieren zorgen.

Na wat dagen regenen ligt op vrijwel elke paddock modder. Ik weet waar deze paarden staan en zij beschikken ook over schone stenen om op te staan en een schuil stal met schoon stro. ze hoéven dus niet in de modder te staan.

Daarnaast was het ‘houwtje touwtje hek’ wellicht wel een noodoplossing en was het niet het normale hek waar de dieren achter staan. Het erf wordt daarnaast geloof ik afgesloten met stevige klap hekken die er normaal extra voor zorgen dat dieren niet kunnen ontsnappen.

Kortom, niet zomaar oordelen :)

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:08

Is dat bij Van Nierop of zijn er nog meer van dergelijke stallen daar?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:21

Wat is er mis met het eren van de stieren?
Bij mij op stal houden ze ook stieren en als de baas met een kar groenteafval aankomt blèren ze om het hardste.
Lekker dat ze het vinden en het is niet slecht?
De modder tsja, fotos zijn moment opnames.
Zulke kan ik ook bij ons op de wei maken terwijl elders in de wei het er gewoon droog bij ligt.
Voeder plaatsen is ook bende.
Ja jammer dan, ze verplaatsen zichzelf toch wel weer en je houd het niet tegen.
Ik oordeel niet voor het tegendeel is bewezen :)

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:09

LukieBradley schreef:
Wat is er mis met het eren van de stieren?
Bij mij op stal houden ze ook stieren en als de baas met een kar groenteafval aankomt blèren ze om het hardste.
Lekker dat ze het vinden en het is niet slecht?
De modder tsja, fotos zijn moment opnames.
Zulke kan ik ook bij ons op de wei maken terwijl elders in de wei het er gewoon droog bij ligt.
Voeder plaatsen is ook bende.
Ja jammer dan, ze verplaatsen zichzelf toch wel weer en je houd het niet tegen.
Ik oordeel niet voor het tegendeel is bewezen :)



Ik weet niet of je het verplaatsen van de pony's bedoelt? Maar dat vind ik zeer ernstig.
Behalve voor de pony's is het ook levensgevaarlijk voor de automobilisten. Je zal er bovenop klappen.
Een pony hoort in een goed afgesloten weide/paddock te staan. Zodat ontsnappen niet mogelijk is.
Als je het verplaatsen van het voer bedoelt? Dat moet gewoon in goede voederbakken of op een schone, droge vloer worden gegeven en moet niet rot/beschimmeld zijn.

Ik vind het bijna grappig, hoe de modder/blubberzooi "momentopnames" worden genoemd. In Nederland kan het weken/maanden regelmatig regenen en staan deze pony's dus weken in die blubberzooi.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:18

Ik schrik wel van die hoeveelheid blubber. Zulk heftig weer hebben we helemaal niet gehad de afgelopen tijd. Hoe staan ze er dan bij als we wel een paar weken flink herfstig weer hebben met bijbehorende neerslag?

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:25

Het probleem met de stieren zie ik ook niet, die staan lekker te eten

Bij ons in de paddock is het ook blubber, tja dat heb je met dit weer. Ik had ook liever gewild dat het helemaal droog was maar dat is momenteel niet mogelijk.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ontsnapte pony's veroorzaakten tijdelijke file

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:59

Ik bedoelde ze verplaatsen zich bij ons toch wel naar de droge plekken.
Natuurlijk moeten ze niet op de weg kunnen maar het lijkt me bijna lcgisch dat ik dat ook niet zeg als ik het over onze eigen situatie heb... :')

Ja bij ons zijn het moment opnames, niets grappigs aan.
De voeder plaats is op sommige momenten nou eenmaal druk bevolkt dus helaas is het modderig.
Kan er nu niets aan veranderen maar ook heel veel droog land dus in mijn geval toch echt momenten.

Ik oordeel dus nog steeds niet over deze situatie.... je ziet maar een klein stukje van 1 gebeurtenis van een dag en ik zou dus niet kunnen zeggen hoeveel en wat de rest van het jaar.
Sorry maar zo dacht ik even :')