Subli kampioenschap 2014:wie,wat,waar...?

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Feelsoproud

Subli kampioenschap 2014:wie,wat,waar...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 22:58

Ik ben me al een beetje aan het orienteren welke wedstrijden ik volgend jaar eventueel met mijn 4 jarige KWPN'er kan rijden.
Nu kwam ik het Subli kampioenschap tegen en dit leek me wel interessant.

Ik ben van belgie,maar als je in belgie een licentie hebt kan je wel gewoon meerijden.Bovendien zijn er een aantal locaties niet zo ver voor mij(als die hetzelfde blijven als vorig jaar tenminste,maar ik gok van wel.
Inschrijvingsgeld lijkt best mee te vallen,en het principe van eigen proef maken spreekt me erg aan,dan maak je het zo makkleijk of moeilijk als je zelf wilt.

Alles zal er wel een beetje vanaf hangen hoe ze het aanpakt onder het zadel:merrie is zadelmak(lees:10 x op gezeten en kent rem/gas en stuur),maar heeft de winter rust en planning is haar in het voorjaar terug op te pakken.

Ik ben dus een beetje op zoek naar ervaringen i.v.m. het subli kamp.
Wie heeft het al eerder mee gereden?Hoe zijn de pistes?Verloop van de wedstrijd?Jurering?

Voor mij gaat het er vooral om dat zowel mijn paard als ikzelf er iets van leren en leuke ervaringen opdoen.Ik heb niet de ambitie om vooraan mee te rijden ofzo.

Mensen die in 2014 ook gaan meerijden mogen zich natuurlijk ook melden,altijd leuk om te weten hoe ver jullie staan met je jonge paard en hoe jullie er naartoe werken.

Julotjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:27

Ik kom met een goed gekeurde dekhengst springen. Welke klasse weet ik nog niet! Aan dressuur doe ik niet met deze pony; Kylian van Orchid!

CAPTAIN MOONLIGHT TG ♥♥
KYLIAN VAN ORCHID ♥♥
---------------------------------------------------------------------------------------------
You're strong Kylian ! You keep on !

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:47

Julotjuuhh schreef:
Ik kom met een goed gekeurde dekhengst springen. Welke klasse weet ik nog niet! Aan dressuur doe ik niet met deze pony; Kylian van Orchid!

Over welke wedstrijd gaat het hier nou? Want het KNHS-Subli Kampioenschap bestaat alleen voor dressuurpaarden.

Dressuuramazone voor training, doorrijden, uitbrengen en les. Regio Venray.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 20:36

0000 schreef:
Julotjuuhh schreef:

Over welke wedstrijd gaat het hier nou? Want het KNHS-Subli Kampioenschap bestaat alleen voor dressuurpaarden.

Dat dacht ik ook al...maar goed,er zijn hier blijkbaar weinig(om niet te zeggen geen)mensen die ervaring hebben met het Subli-kampioenschap.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Subli kampioenschap 2014:wie,wat,waar...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:45

feelsoproud: jij hebt het over de subli cup. dit is een wedstrijd voor jonge paarden 4 5 6 jarige je moet dus een eigen proef maken en dan word er volgensmij beoordeeld op stap draf galop en aanleg als dressuurpaard. ik ben 1x bij een subli cup geweest en die was op gras. het is maar net wat je uit kiest denk ik.

Julotjuuhh heeft er over een andere wedstrijd. dit is volgensmij alleen voor nrps paarden en pony's en dan kun je alle klasses starten maar dat weet ik niet zeker

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:08

Hoe kan je je inschrijven voor de subli cup?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:38

Voor het NRPS heb je de Subli Cup.
Deze begint in mei waar bij je uitslagen van de door jou verreden wedstrijden moet aan melden.
En de uit eindelijke finale is de eerste zaterdag in oktober.
Hierbij wordt er door NRPS paarden en pony's gereden in de dressuur en het springen.
Meer info op:
http://www.nrps.nl/

Zjie's the One dressuur = Z1 + 10/ Z2 startgerechtigd, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

gaylebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:43

hoi hoi,

Ik heb vorig jaar subli mee gereden bij de 4 jarige en ga dit jaar bij 5 jarige mee doen.
T zijn hele leuke wedstrijden op hele mooie locaties! Je moet wel een beetje je mannetje staan want er komen veeeel grote sjouwende paarden, met amazones die niet altijd even lief zijn en je plat rijden:)
Het jureren is soms fair soms naamsgebonden.. ach dat blijft het altijd.
Je moet alleen wel echt een paard met gangen hebben anders wordt je afgebrand daar..
Als je mee doet zou ik in het begin van het seizoen mee doen omdat aan het eind bij de laatste 5 wedstrijden alle grote ruiters mee gaan doen.
Het enige nadeel aan subli vind ik dat het best zwaar is voor je paard.. bij 4 jarige moet je hele proef doorzitten.. daar had ik toen best moeite mee in april...
Maar ik zou lekker mee doen! het is een hele leuke ervaring! :j

Groetjes Gayle :)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-14 22:05

Bedankt voor het antwoord Gayle,eindelijk eentje waar ik wat aan heb ;) .

De eerste wedstrijden gaat me zowiezo niet lukken:plan is om haar dit weekend eens terug uit de wei te plukken :D .Dus dan gaat april er snel zijn.
Zodra de kalender van de subli erop staat ga ik eens vergelijken met de kalender van mijn regionale(worden ook 4 wedstrijden voor jonge paarden georganiseerd)en dan bekijken wat het interessantste is.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:32

ik doe mee met mijn 5 jarige,
de kalander staat er op

Golden Eagle's Envoy (v. Wonderboy) Prix st George + 2 ring kampioen L2, regiokampioen L2, kringkampioen M1
Golden Eagle's Bayron (v. Johnson) kringkampioen L2, winnaar palthecup 2012 en Raalterbokaal 2012, reserve kringkampioen M1helaas einde in zijn carriere
Fairlane (v. Florestan I) Z2 + 9 verkocht

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:57

Weet iemand of de proef uit het hoofd gereden moet worden of mag de proef voorgelezen worden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie