Medische toestand van paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Medische toestand van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 23:24

Dag bokkers ik wist niet goed waar ik deze topic moest plaatsen dus hopelijk past het hier een beetje.. :/ ik rij bij een meneer op een aantal paarden van hem prachtige en lieve beestjes! Maar ze worden niet behandeld hoe het zou moeten.. ik ben zeker niet de eerste die het zegt dus alsjeblieft ik overdrijf niet.. ik weet niet echt meer wat te doen :/ wat het probleem nu eigenlijk is.. ik zal een van de paardjes eruit kiezen want anders kan ik hier een hele boek schrijven dit is een merrie van ondertussen 8 jaar een pittige tante maar ontzettend lief eenmaal ze me vertrouwde! De eigenaar van hun heeft altijd in de paardensport gezeten dus je zou denken hij ziet toch ook wanneer er iets mis is met een paard? Fout. Ik denk persoonlijk dat hy het niet WIL zien. Ze liep ontzettend slecht onder de zadel niet in draf willen en ook gewoon niemeer willen lopen op de wei altijd slenteren geen fut en hoe ze reageerde zag je gewoon echt dat ze pijn had wat meerdere mensen bevestigd hebben.. toen ik hem dit vertelde is hij nog niet eens komen kijken naar haar.. de eigenaar was daarna naar spanje de dierenarts moest ( gelukkig!!) komen voor een ander paard en aangezien ik er toch was heb ik ze dan dorect laten controleren. Dierenarts bevestigde dat er weldegelijk iets was en dat ze fotos moest pakken om vast te stellen wat er echt aan de hand was. Maar ja wie ben ik om dat dan tegen hem te zeggen.. geen reactie van zijn kant.. ze staat gewoon ambetant is zihn uitleg.. nu heeft ze vandaag nieuwe hoefijzers gehad en is ze beslagen wat ook normaal al veeeeel langer moest gebeurd zijn en nu zegt hy dat die pijn daardoor verdwijnt. Wat niet het geval zal zijn..



Ik zit dus met men handen in men haar.. ze willen niet luisterd.. ik doe ontzettend mijn best voor alle beestjes daar om ze er iets of wat bovenop te houden en ze te vertroetelen maar als het medisch is kan ik natuurlijk niet helpen.. de buren van hem hebben ook paarden en komen ook geregeld gewoon helpen omdat ze het ook gewoon schandalig vinden..dit is nog maar een kort en 'diervriendelijker' verhaal maar er zijn andere.. ik wil nu niet overkomen als iemand die een dierenmishandelaar helpt maar ik ben ook gewoon een dierenvriend die ziet dat daar niet alles 100% is.. het wordt meer en meer duidelijk nu ik er ook al langer rondloop en rij. Ik weet niet meer wat doen zeker die merrie is zeer belangrijk voor my vanaf mijn eerste dag is zij speciaal voor mij en ik zou ze ook zeer graag willen kopen dat zij am weg is maar dat is niet mogelijk.. ik ben een beetje radeloos.. ik hoop geen slechte/gemene berichten te krijgen dat het schandalig is dat ik daar blijf ik wil gewoon helpen maar het wordt allemaal een beetje veel om alleen maar toe te kijken en te proberen helpen...

Jills
Berichten: 150
Geregistreerd: 08-04-04

Re: Medische toestand van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:54

Pff je zit in een lastige en nare situatie.
Hoe staat de familie van de eigenaar erin bv kinderen/vrouw?
Hoe kijkt de dierenarts er tegen aan na het paard te hebben bekeken en hoort dat het getraind moet worden??

Probeer of hun willen helpen om bij te sturen naast dat je het zelf blijft aangeven. Als het niet beter wordt dan zou ik het toch los laten. Hoe moeilijk dat ook is.

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 08:22

Jills schreef:
Pff je zit in een lastige en nare situatie.
Hoe staat de familie van de eigenaar erin bv kinderen/vrouw?
Hoe kijkt de dierenarts er tegen aan na het paard te hebben bekeken en hoort dat het getraind moet worden??

Probeer of hun willen helpen om bij te sturen naast dat je het zelf blijft aangeven. Als het niet beter wordt dan zou ik het toch los laten. Hoe moeilijk dat ook is.




Zowel vrouw als kinderen heeft ie niet.. ze zei dat alles goed kon komen als er dringend actie werd ondernomen.. maar dit is niet gebeurd natuurlijk.. daar heb je gelijk in verschillende hebben het gezegd dat het mss beter is te laten

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Medische toestand van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:51

dierenbescherming anoniem bellen mischien kunnen hun wat voor je betekenen ;is lastig hoor maar er moet wel wat gebeuren

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:56

144 bellen.
Aangeven wat je hier ook schrijft. Geef ook duidelijk aan dat de dierenarts adviseert op verder onderzoek maar dat dit niet word gedaan.
Want het onthouden van medische zorg is strafbaar.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Medische toestand van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:08

144 wordt niet wat, ga er vanuit dat de TS uit België komt gezien de woordkeuze in de OP.

TS, is er iets van een inspectie/dierenpolitie in België, dan die contacteren.
Hier ga je niet uitkomen en dit gaat niet veranderen zonder dat er dwang bij komt kijken.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:10

MarliesV schreef:
144 wordt niet wat, ga er vanuit dat de TS uit België komt gezien de woordkeuze in de OP.

TS, is er iets van een inspectie/dierenpolitie in België, dan die contacteren.
Hier ga je niet uitkomen en dit gaat niet veranderen zonder dat er dwang bij komt kijken.


Als ze in België woont, dan kan ik hierop al kort en bondig zeggen dat we dat niet echt hebben, niet echt in de zin van mensen die bevoegd zijn om iets te doen. Als de dieren voedsel/water en schuilplaats hebben en er buitenaf goed uitzien, kan er meestal weinig ondernomen worden. Of er moest er 1 dood bij in de wei liggen..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:11

Het zou wel eens handig zijn als de belgen erbij zetten dat ze van belgie zijn :)

Dan de dierenbescherming politie of wat ook.
Niets doen is best niets.
Proberen er wat aan te doen kan altijd en dan zie je maar of het opgepikt word. Maar is het tenminste geprobeerd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:13

The cat, veel sneller word er hier ook niet ingegrepen, maar je hebt wel kans dat ze gaan kijken.
Dat kan misschien genoeg schrik effect hebben voor de eigenaar.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Medische toestand van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:32

Ik heb nog nooit een Nederlander gehoord die het woord: ambetant; gebruikt. Vandaar dat ik denk dat de TS Belg is.

The_Cat, balen is dat. Ook geen inspectie dienst oid waar je bij aan kan kloppen.

Indirect houden TS en de buren natuurlijk de boel in stand door zo goed mogelijk voor de dieren te zorgen. Ik begrijp dat heel goed maar daardoor wordt de situatie niet zo erg dat ingrijpen door instanties mogelijk is waarschijnlijk.

Heel zwart-wit zou je alles moeten laten vallen, paar maand wachten totdat de situatie zo erg is dat de paarden flink verwaarloosd zijn en dan er iemand op af sturen.

Dat je dat menselijk gezien niet over je hart kan verkrijgen voor de dieren snap ik heel goed en siert de TS alleen maar. Helaas zie ik geen oplossing in dit soort zaken dan een goed gesprek en verder of doormodderen of je terug trekken.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:28

MarliesV schreef:
The_Cat, balen is dat. Ook geen inspectie dienst oid waar je bij aan kan kloppen.


Uit eigen ervaring: de politie die verantwoordelijk is voor de zone wordt er naartoe gestuurd, die gaat dan polshoogte nemen: hoe zien de dieren er uit, wat zijn de voorzieningen die ze hebben. De situatie waar ik toen voor gebeld had waren shetlanderpony's. Toen de politie langs ging was hun conclusie dat deze in 'goede staat' waren. De dieren waren niet zichtbaar 'mishandeld' (geen wonden, extreme ondervoeding,..) waren, hadden schuilmogelijkheden en hadden voeding. Toen er later 1 shetlander dood was, is er wel actie ondernomen. In België staan we spijtig genoeg nog ver achter :(