Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-17 23:53

Hoi allemaal,
Een kennis van mij had dus echt een superlief, gezond, braaf paard. Ze deed alles voor haar en was super koel in dr koppie. Nu heeft ze haar dus verkocht omdat 'Als ik het wil loopt ze nog tegen een lantaarnpaal aan.' Daarna heeft ze een nieuw paard gekocht. Een paard dat al schrikt van een blaadje, super heftig kan zijn, en waar ze al ontelbare keren vanaf is gevlogen. Wat vinden jullie hiervan? Welk paard zouden jullie liever hebben? Beetje raar topic misschien maar ik ben gewoon nieuwsgierig :D

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand


Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:58

Doe mij toch maar paard 1. :') Liever een halfdooie dan m'n nek breken!

Stourton Black Jack

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:55

Zeker weten de eerste.
Mijn paard zit tussen je 2 voorbeelden in. En soms vindt ik dat best moeilijk hoe er mee om te gaan.

Als er ooit een andere komt ga ik zeker zoeken naar zo'n eerste paardje als wat jij noemt.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:42

Ik heb er 1 van de eerste categorie. Een echt lui paard! :') Kijkt nergens van op.
Heerlijk vind ik dat: Ik zou niet weten hoe om te gaan met zo'n sensibel paard en erg angstig worden als ik veel zou vallen.

Maar andere mensen willen juist wat meer uitdaging.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:45

Ik houd absoluut niet van neurotische/ angstige paarden.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:41

Ik heb paard type 1, bevalt me ontzettend goed! Ik zou zelf niet goed om kunnen gaan met een (extreem) sensibel paard... mijn vorige pony was een stuk neurotischer en wilde altijd maar snel sneller snelst. Ideaal zou zijn een paard wat koel in het hoofd is, maar wat wel genoeg looplust heeft!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:47

Geen van beiden; schrikken is prima, sensitief is ook prima, maar als het in het extreme getrokken wordt- daar ben ik niet amazone genoeg voor.

Doodbraaf is ook niet echt iets daarentegen. Wel bomproof; maar zo braaf, dan wordt alles ook klakkeloos opgevolgd zonder nadenken.

Ik hou meer van een eigen mening, en een paard dat zelf nadenkt en ook die mening/bevindingen deelt heb ik het liefst. Zeg maar een 'normaal' paard, precies tussen die twee in

Crazykim
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-06-12

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:15

Ik heb een combinatie van beide... De ene keer vind hij de ene hoek eng en de andere keer loopt hij er braaf langs. De andere keer is het buiten heeel spannend en de andere keer loopt hij met een lang teugeltje er af! Het scheelt wel dat hij niet kwaad wil dus alleen op zij springt en een enkele keer uit het niets omdraait :')

Zazou On Wings (V. Bojar) <3

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:25

Zolang het geen gemeen paard is: type 2. Daar kan ik veel meer mee. Maar liefst eentje van elk :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:28

Ik heb al 22 jaar een paard 2 en als opvolger wil ik wel een minder kijkerige. Ik ben het nu wel zat dat ze op haar 25e nog steeds hysterisch kan worden om een graspol die niet goed ligt.

Aan de andere kant blijft ze ook altijd doorgaan. Mij ideale paard zou dus wel veel werklust en 'go' hebben maar niet kijkerig zijn.

That which yields is not always weak

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:43

Paard 2 :D voor mij geen koele kikkers, kan ik helemaal niks mee en vind ik te snel saai worden. Mijn ervaring is dat je een heethoofd uiteindelijk wel braaf genoeg kan maken maar een Trage Truus nooit die permanente peper in z'n reet kan krijgen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:46

Memories schreef:
Paard 2 :D voor mij geen koele kikkers, kan ik helemaal niks mee en vind ik te snel saai worden. Mijn ervaring is dat je een heethoofd uiteindelijk wel braaf genoeg kan maken maar een Trage Truus nooit die permanente peper in z'n reet kan krijgen. :+


Dit. Zolang het wel een eerlijk paard is heb ik er liever een die voorwaartser is en makkelijk onder de indruk.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:49

Dat is echt een hele lastige. Ik ga toch liever voor de middenweg.
Heb wel graag dat een paard echt paard is en toch nog een eigen mening heeft als je snapt wat ik bedoel. Ze mogen best laten weten het ergens niet mee eens te zijn of dat iets niet kan of niet prettig voelt.
Maar een paard dat van ieder blaadje schrikt zou ik ook niet op zitten wachten. Al denk ik wel dat je met paard 2 al een heel eind komt als je veel gaat trainen en zo'n paard veel ervaring op doet.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:21

Het hangt er natuurlijk van af wat je met je paard doet. Train je vnl op een saaie plek als de bak, is erg voorwaarts en neurotisch niet zo'n probleem.
Als je daarentegen vergezeld van honden, boeren op quads en andere ruiters een paar dagen de bergen intrekt om je schapen te halen is heeft braafheid en betrouwbaarheid een hogere prioriteit.
Ik heb dan paarden nodig die zonder met de ogen te knipperen rivieren oversteken, door moerassen gaan, steile hellingen op en af kunnen, en niet met alle beentjes in de lucht gaan als er eens een vogel naast je opvliegt, of iemand een straal gas geeft etc.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:31

Ik heb er eentje die beiden heeft. Twee uitersten in één paard. Zo gaat het dagen achter elkaar heel erg makkelijk en is hij soort van bomproef, om vervolgens een dag volledig te ontladen en van elke grassprietje wat beweegt te schrikken. Erg leuk, 't zeker geen doorsnee paard, maar toch ben ik blijer met het eerste karakter.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 23:50

Grappig om te horen dat de meningen zo verdeeld zijn! Bij mijzelf hangt het van de situatie af, zoals overmorgen ga ik heerlijk Dartmoor te paard verkennen (ben nu op vakantie) en dan hoef ik paard 2 absoluut niet te hebben! Doe mij dan maar liever een paard 1 _/-\o_ Maar ik vraag me wel af of het toch niet wat saai wordt als je paard 1 zelf hebt... Ik denk dat ik dan ook voor een mix van beiden zou gaan! Of eentje zoals mijn bijrijdpaard, aardig bomproof maar soms zo opstandig als wat :D

I wish my eyes could take photos, because they can see you in a way my camera will never understand

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:55

Ik heb ze hier beide lopen, een lieve 'trapzak' en een vliegensvlugge neurotische jankbal.
Met buitenritten neem ik trapzak mee die is altijd relaxed schrikt nooit, dan is dat heerlijk. Maar voor dingen als marathon ed word ik toch zeker blijer van jankbal. :D

Je moet natuurlijk zien met welk doel je een paard/pony koopt. Dan maakt het een of het ander wel veel uit voor jouw keuze.


Het meest blije word ik toch van een combinatie van de 2. Waar ik er gelukkig nog 3 van heb lopen. :)) Voorwaarts, niet snel onder de indruk maar toch alert.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:37

Ik heb ze beiden gehad, in hetzelfde paard.
Eerst was ze echt nummer 2. Ik had haar zelf beleerd. Elke les viel ik eraf, alleen rijden durfde ik dus niet, er moest voor de veiligheid altijd iemand bij zijn. Dit vond ik ook echt niet leuk, aangezien mijn vorige pony echt voorbeeld 1 was.
Maar met de juiste begeleiding is ze veranderd naar voorbeeld 1. Ik kan nu echt alles met haar, waar ik eerst niet eens over na hoefde te denken.

Ik vind het dus 'leuker' om voorbeeld 1 te hebben, maar om met voorbeeld 2 het hele traject door te gaan om uiteindelijk dan toch een voorbeeld 2 te krijgen is wel veel meer bijzonder. Of nou ja, zo vind ik dat.

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

Anoniem

Re: Schrikkerig paard/superbraaf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:46

Ik ben zelf type 2 en mijn paard spiegelt mij, dus samen leren we type 1 te zijn wat gelukkig ook vaak lukt, maar dat is vooral voor mijzelf heel hard werken en bewustworden van mijn eigen spanning :+


Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:07

khirshanta schreef:
Geen van beiden; schrikken is prima, sensitief is ook prima, maar als het in het extreme getrokken wordt- daar ben ik niet amazone genoeg voor.

Doodbraaf is ook niet echt iets daarentegen. Wel bomproof; maar zo braaf, dan wordt alles ook klakkeloos opgevolgd zonder nadenken.

Ik hou meer van een eigen mening, en een paard dat zelf nadenkt en ook die mening/bevindingen deelt heb ik het liefst. Zeg maar een 'normaal' paard, precies tussen die twee in


Ik ga hier in mee :) Houdt zelf wel van een beetje pit, maar van het minste geringste schrikken hoeft van mij echt niet, maar een beetje ondeugend vind ik hartstikke leuk.

~ The comeback is always stronger than the setback ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers