Paard en mobieltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:07

Deze foto is laatst hier in de buurt op wedstrijd gemaakt
Afbeelding

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 23:17

Jes schreef:
Deze foto is laatst hier in de buurt op wedstrijd gemaakt
[ [url=m/iUn0iX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier kan ik me zo aan storen

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:18

Leef en laat leven zou ik zeggen... wauw die foto vind ik wel heftig , altijd wel opletten en 1 Hand aan de teugel als je echt even moet kijken

Ik heb hem altijd op de weide paal liggen zodat ik kan checken Hoelaat het is oid ,
Als ik uitstapt heb ik m wel in Mn hand :oo om m in Mn zak te doen of even een foto te maken. :) En als er wat gebeurt (lijkt me sterk in 10 sec) dan gooi ik m toch weg heb een bomproof hoesje +:)+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:36

Cowgirl schreef:
xLes schreef:
Ik snap dat ook niet en ben nochtans maar 24. Jongeren leven enkel op hun gsm lijkt het wel.

Ik zit zelf ook wel vaak op mijn gsm te tokkelen, maar als ik bij vrienden ben of uit eten ga ofzo dan raak ik hem niet eens aan. De mensen bij me gaan voor.
Bij het paard heb ik de gsm veiligheidshalve altijd in mijn broekzak, moest ik vallen dat ik meteen iemand kan bellen. Soms maak ik eens een fotootje van mijn paard in de wei of een oortjesfoto, maar verder komt dat ding mijn zak niet uit. Vaak komt mijn vriend mee en dan laat ik hem gewoon thuis. Als ik bij mijn paard ben wil ik met haar bezig zijn.

Samengevat zit ik dus regelmatig op internet via de gsm, maar ik kan hem prima wegleggen. Vrienden en dieren gaan voor!


Niet alleen jongeren hoor. Ik ken zat volwassen die dat ook hebben.
Meeste mensen zijn gewoon verslaafd. Waarom moet dat ene uurtje dat je met je paard bezig bent nog gevuld worden met 10x appjes kijken en FB checken.
Ik denk dat heel veel personen zwar in de stress schieten als een dag alles uitvalt. Lijkt mij heerlijk trouwens en als ik in de auto zit nog veiliger ook. Je wilt niet weten hoeveel mensen in de auto op hun mobiel zitten te kijken.

Maar goed ik stam nog uit het tijdperk dat de telefoon met een snoertje verbonden was aan de muur en je aan de moeder van je vriendinnetje vroeg of je even naar huis mocht bellen dat je daar bleef spelen.



Precies, ik zie hier een paar reacties van dat de jongeren te paard op hun mobiel zitten maar ik zie ook genoeg volwassen. Als ik aan het rijden ben of gewoon bij de paarden ben dan ligt hij gewoon in de zadelkamer. Op wedstrijd zie ik ook ontzettend veel mensen die te paard op zijn mobiel zitten daar kan ik me dus ook echt aan storen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:42

Naar waarom stoor je er dan aan? Alsof het paard verdrietig wordt als zijn baasje weer een appje naar Henk stuurt. Paard weet echt niet wat jij aan het doen bent. :+

Leven en laten leven.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:51

Neverland schreef:
Naar waarom stoor je er dan aan? Alsof het paard verdrietig wordt als zijn baasje weer een appje naar Henk stuurt. Paard weet echt niet wat jij aan het doen bent. :+

Leven en laten leven.


Als ze op hun mobiel zitten dan staan ze vreselijk in de weg.. opletten doen ze dan niet meer en als je er wat van zegt dan hebben ze alleen maar commentaar. Dus doe die mobiel gewoon lekker weg en ga van je sport genieten..

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 23:52

Ik stoor me sowieso aan bepaald mobiel gebruik. Alsof er niks anders meer is op de wereld. Interesse ligt tegenwoordig alleen maar op je telefoon . Mensen kijken haast niet meer om zich heen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:57

roosjenat schreef:
Neverland schreef:
Naar waarom stoor je er dan aan? Alsof het paard verdrietig wordt als zijn baasje weer een appje naar Henk stuurt. Paard weet echt niet wat jij aan het doen bent. :+

Leven en laten leven.


Als ze op hun mobiel zitten dan staan ze vreselijk in de weg.. opletten doen ze dan niet meer en als je er wat van zegt dan hebben ze alleen maar commentaar. Dus doe die mobiel gewoon lekker weg en ga van je sport genieten..


Tja, rotte appels heb je overal. Ik neem aan dat ze ook gewoon aan de kant kunnen gaan staan met hun mobiel. Maar volgens mij ligt dan niet de fout bij de mobiel maar meer bij hun gedrag.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:58

Afbeelding
Ook ik ben schuldig, gebruik van telefoon tijdens buitenritten is nou eenmaal gevaarlijk... in de bak heb ik geen tijd om m'n telefoon erbij te pakken, tijdens het longeren maak ik wel eens foto's of filmpjes maar dat is meer om te vergelijken met foto's die ik een aantal weken/maanden eerder gemaakt heb.
Verder doe ik zelden whatsappen, instragrammen of snappen tijdens het mennen, rijden of longeren. Vind het ook een beetje asociaal naar je omgeving, je let vaak minder goed op dus je ziet mensen (met of zonder paard) ik sta daarbij echt heel kleinschalig (5 paarden, 4 eigenaren incl mezelf) en dan is het wel zo netjes dat als je stalgenootjes iets te vertellen of te melden hebben dat je even met je oogjes van dat schermpje af komt. Verder zit mijn telefoon aan m'n hand gelijmt en zitten mijn oortjes in mijn oren gelast.
Ik luister trouwens wel muziek tijdens het rijden, maar ik rij ook eigenlijk altijd alleen in de bak, sinds dat ik hier sta kan ik het op één hand tellen dat we met z'n tweeën hebben gereden in de bak en nog nooit met meer dan twee

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 03:06

Waarom zou je met oortjes rijden? Dat vind :)) ik :)) apart

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:11

Nanjo schreef:
De jeugd van tegenwoordig groeit op in een omgeving waarin sociale media onmisbaar is. Je bent 'gezellig' door naar je telefoon te staren en met je vrienden te 'praten'. Je wilt niks meer missen van wat er gebeurt, want dan loop je achter en kan je later niet meepraten. Ik heb het vooral over kinderen die nu in het begin van de puberteit zitten. Ik zelf ben 20 jaar en erger me hier heel erg aan. Ik hoef geen 3g of overal wifi, ik wil offline kunnen zijn en kunnen genieten van de dingen die ik doe.
Het voelt ook verkeerd om ongeïnteresseerd met je telefoon bezig te zijn, terwijl de paarden zich helemaal kapot voor je werken. Een beetje dankbaarheid voor het dier kost niets.



Bah ,ik schaam mij dood voor mijn generatie! Alleen maar levenloos naar je mobieltje staren, het zijn gewoon een stelletje zombies!!! Ze zijn te verdomd om maar even een normaal gesprek te voeren zonder mobiel, maar als ze aandacht willen, moet je wel altijd maar zin hebben. En dan vervolgens kijken ze me raar aan omdat ik altijd zo'n chagrijn ben, geen wonder toch, als je dag in dag uit verplicht met die rotkoppen moet omgaan! Ikzelf heb ook geen sociale media, behalve Facebook, omdat ik daarmee contact hou met iemand in het buitenland, maar dat is ook het enige.
Veel mensen van mijn tijd weten ook niet meer wat werken is, ze zitten contstant op hun mobiel, zo gestoord! Blijkbaar zijn de ouders ook niet meer wat ze geweest zijn. Ik ben altijd opgevoed met respect; voor medemensen en voor dieren, maar wel jezelf beschermen, dat zie ik nergens meer terug. Respect niet (alleen voor hun mobiel) en als je voor jezelf opkomt wordt je gezien als egotripper.
Tevens hebben veel mensen geen echte vrienden meer, maar veel neppe vrienden. En omdat ik geen sociale media heb, zegt mijn generatie dat ik niet sociaal ben :?
ik ga gelukkig om met de mensen die wel gewoon normaal kunnen communiceren, en die anderen gewoon in hun waarde laten.

Sorry, dit moest ik even kwijt, maar man man man, wat een aftandse rot generatie....

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:15

Ik weet niet hoor, maar "de jeugd van tegenwoordig" gaat echt niet overal op. Hier in de omgeving zijn het toch echt de 50plussers die aan dat ding vast zitten.

Je kunt een heel verhaal houden en ze krijgen er geen woord van mee, want ze zitten alleen maar naar hun telefoon te staren.

Het is wel heel makkelijk om de jeugd overal de schuld van te geven. Maar de generatie voor ons is misschien nog wel erger.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:21

Zo, gaat ie lekker? :')
En alles maar over 1 kam scheren terwijl je er zelf ook bij hoort. :+

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:56

Ik ben schuldig aan foto's maken en appen tijdens uitstappen :+ Maar nooit hele verhalen, hou altijd linkerhand aan de teugel en met 1 hand typen is nogal irritant, dus alleen dringende berichtjes krijgen antwoord. In de bak luister ik wel vaak muziek (1 oortje in 1 uit) anders vind ik het zo saai :')

Maar als ik buiten mn telefoon erbij pak is dat alleen in de bossen, nooit op straat, en dan kan dat nooit lang want paardlief weet precies wanneer ze kan irriteren: juist als ik mn mobiel vast heb :+
Ik vind met buitenrit op je mobiel zitten trouwens niet anders dan een beetje wegdromen, dan heb je evenveel aandacht voor je paard. Ik rij buiten voor mijn lol, niet om op een opgefokt paard te rijden dan continue mijn aandacht nodig heeft, ik rij dus gewoon op een rustig recreatief paard haha

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:09

*D
Froukje schreef:
Ik weet niet hoor, maar "de jeugd van tegenwoordig" gaat echt niet overal op. Hier in de omgeving zijn het toch echt de 50plussers die aan dat ding vast zitten.

Je kunt een heel verhaal houden en ze krijgen er geen woord van mee, want ze zitten alleen maar naar hun telefoon te staren.

Het is wel heel makkelijk om de jeugd overal de schuld van te geven. Maar de generatie voor ons is misschien nog wel erger.


Dit!!

We kunnen wel allemaal over een kam geschoren worden maar dat is dom en als ik achter Mn telefoon wil dan doe ik dat toch lekker.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:35

Überhaupt vind ik het gebruik van mobieltjes in dien mate dat het nu gebeurt jammer. Het is net of de mensen die er zo mee bezig zijn, de wereld alleen maar kunnen beleven door te fotograferen en te delen. Ik heb die behoefte niet om alles te delen met iedereen. En is iedereen wel geïnteresseerd in wat ik beleef? Ik bedoel, ik vind het niet belangrijk dat iemand mijn bord met eten op Facebook ziet. Van die dingen.

Maar iedereen moet doen en laten wat ie wil of niet wil. Ik denk dat het voor het paard zelf niet uitmaakt of je met een ander persoon die meerijdt kletst, of dat je via je foon kletst. In beide gevallen ben je niet met je aandacht bij hem.

Ik heb mijn gsm, (ik heb geeneens whatsapp en heb nog een ding met knopjes ipv touchscreen en foto's zijn er verschrikkelijk mee) bij me om onze poort te kunnen openen en om te kunnen bellen naar huis of hulpdiensten als er wat is. En dat was ook wel nodig want ik ben er ooit afgekletterd en mijn been gebroken en paard op hol naar huis. Dus ik ga nooit zonder dat ding weg.

Als ie afgaat, en ik ben te paard, ben ik er sowieso te laat bij om hem op te pakken, eer ik hem uit mijn zak gevist heb, ben ik een jaar verder. Ik stop dan wel mijn paard om erop te kijken welk nummer ik gemist heb, om te kijken of thuis alles wel goed is.

Er is een onderzoek in Amerika gedaan. Verkeersongelukken door alcoholmisbruik zijn naar de 2e plaats geschoven. De meeste ongelukken gebeuren nu door gebruik van telefoon tijdens het autorijden.

Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen zo met hun foon bezig zijn. Dus als ik alleen ga rijden, doe ik dat om te genieten alleen van mijn paard en anderen hebben daar geen plekje in.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:45

Jes schreef:
Deze foto is laatst hier in de buurt op wedstrijd gemaakt
[ [url=m/iUn0iX.jpg]Afbeelding[/url] ]



FF wapperen met een plastic zak... }> }>

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:57

Ieder moet het natuurlijk zelf weten , maar je bent wel erg afgeleid.

RenskeH

Berichten: 17
Geregistreerd: 20-10-16
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:45

Ik heb mijn mobiel standaard in mij poetskist zitten :j . Ook rij ik maar een keer per week in een les, dan ga ik mijn mobiel niet te voorschijn toveren :D Bij mijn verzorgpaardje had ik ook nooit mijn mobiel erbij.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:55

Ik moet toegeven dat ik me ook wel schuldig maak aan het maken van oortjes fotos of filmpjes tijdens buitenritjes... in het ergste geval schrikt mn paard en ligt mobiel op de grond :+ Appen/bellen doe ik nooit. Ze wachten maar even. Tijdens een les of training heb ik hem gewoon opgeborgen. Concentreer me liever op wat ik aan het doen ben... Het kan gevaarlijke situaties opleveren. Overigens zie ik het niet zo om me heen.. wat topicstarter omschrijft.
Laatst bijgewerkt door Achaiah op 07-07-17 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:57

Bij mij is dat nu eens het enige moment van de dag dat ik telefonisch niet bereikbaar ben :j and I love it :D Ze mogen mij bellen en appen zoveel ze willen, alle aandacht gaat dan naar paardlief.
Enkel op buitenrit gaat ie mee omdat ik het gevaarlijk zou vinden moest ik tegen de vlakte gaan en ik kan niemand bereiken om mij van de grond te schrapen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:06

A12345678910 schreef:
Waarom zou je met oortjes rijden? Dat vind :)) ik :)) apart

Achtergrond muziekje, heb een lijst met alleen maar film soundtracks die zet ik op shuffle en zo tuf ik lekker rond. *D muziek werkt voor mij nou eenmaal heel goed om te contentreren. Heb het niet eens hard staan, kan nog gewoon mijn omgeving horen maar goed ik kijk ook gewoon waar ik heen ga haha :j

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:09

Schuldig :)

Tijdens het rijden maak ik zeker wel eens een foto of stuur even een berichtje hoe laat ik klaar ben, maar daar blijft het dan wel bij. Maar whatsappend longeren kan ik echt niet hoor hahaha, die knol zou meteen met een noodgang terug naar d'r hooi gaan.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:11

Ik ben daar veel te schijterig voor. Ben veel te bang dat het paard dan toch opeens denk, laten we eens lekker gek doen :'). Als ik een foto van t paard wil maken wil ik hem eerst helemaal stil hebben staan en dan maak ik binnen een seconde een foto. Nee ik houd er ook niet van.

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:27

Zelf gebruik ik mijn telefoon amper tot nooit tijdens het rijden. Als ik hem al mee heb, kijk ik alleen voor de tijd en dan voornamelijk tijdens het poetsen. Ik snap ook dat begeleiders van buitenritten een telefoon bij zich hebben, want die hebben wel een verantwoording en als er aan de andere kant van het bos iets gebeurd kan je niet even teruglopen :\ Ik ben alleen van mening dat het in de groepsles niet hoort om bijvoorbeeld bij ieder stapmoment gelijk naar je telefoon te grijpen, die mensen op Whatsapp kunnen meestal wel wachten :j