zwanger en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:24

Ik heb niets tegen de combi zwangerschap en paardrijden. Maar niet tot aan de grens. Ik vond het niet fijn aanvoelen , en kan me niet voorstellen dat t comfortabel is als je buik groeit. Rijden om het rijden interesseerde mij niet.
Zo vaak ben je niet zwanger.....dus voor die paar maanden kon ik wel zonder.
In t geval van de ts zou ik er toch maar even over nadenken.....want jouw onrustige paard wil je dus minder rijden nu per week. Wordt ie daar braver van? Of je wilt of niet, vrees, dat je toch niet tot aan uitgerekende datum echt kunt blijven rijden. Dus of je nu een maand of wat eerder op gaat houden....ik zou het risico niet lopen. Je kunt altijd grondwerk gaan doen, wat longeren etc.

In ieder geval niet forceren als je je er niet fijn op voelt. T is n hobby, je hoeft niet naar t wk en je hobby moet leuk zijn. Dan beter na de geboorte je paard weer echt fanatiek werken.

Atalanta

Berichten: 668
Geregistreerd: 24-12-09

Re: zwanger en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:42

Ik had het destijds aan mijn verloskundige gevraagd, die zei dat tot 20 wkn het kindje zo ligt dat het goed beschermd is ook al zou je vallen. Daarna vond zij het geen aanrader meer. Ik heb uiteindelijk tot 17 wkn gereden, maar vanaf week 11 alleen nog korte stapritjes, omdat ik last kreeg van bekkeninstabiliteit. Mijn paard was erg energiek en had op een gegeven moment genoeg van die stapritjes en werd wat springerig, toen vond ik het niet prettig meer en ben ik helemaal gestopt. Heb haar toen gewoon vanaf de grond verder getraind met dubbele longe en lange lijnen.