Ik wil eens bitloos proberen... tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Ik wil eens bitloos proberen... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 09:56

Bedenk wel dat je bij bitloos veel meer gaat focussen op neckreining en rijden op zit/been :)

Dus ik zou zeggen, start vast met je paard zo veel mogelijk aan te leren om met die 'nieuwe' manier van sturen om te gaan, dan is de overstap naar een bitloos hoofdstel (of neckrope zelfs) enorm klein en vooral even wennen :)

tiffani12
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:08

Als je je paard vertrouwd tsjah waarom niet , ik heb gewoon een keer aan het einde bij het uitstappen een halster omgedaan en later steeds vaker met halster ging prima , maar met mijn andere verzorgpaard zou ik nooit bitloos rijden daar vertrouw ik hem niet genoeg voor en omdat hij soms wel is weg schiet heb ik toch liever een bit al zou ik het ooit wel is willen doen

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ik wil eens bitloos proberen... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:19

Sense4horses

Aart heeft verschillende optomingen en je kan een lesje nemen van hem, misschien leuk als je op een stal staat om een ochtend les te organiseren.
Wij hebben zondag les bitloos... wil het wel eens aankijken of het werkt
Heb ook kaakgekruisd geprobeert maar ging alle kanten uit behalve de goede.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ik wil eens bitloos proberen... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:30

Ik wil ook heel graag eens bitloos proberen. Maar wil er nu nog geen hele grote bedragen aan uitgeven indien het niet werkt. Alhoewel ik denk dat het met mijn paard echt een goede oplossing kan zijn. Ik zou ook eens een kin/kaakgekruist systeem willen proberen of voor een kleine prijs aanschaffen. Iemand hier nog iets in de aanbieding?