4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

oji

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:20

Ben ik de enige (heb niet het hele topic doorgelezen nog) die dit topic ziet, nieuwsgierig wordt, op de link klikt en het eerste wat ik zie is een paard in 3-takt galop....Eerlijk gezegd ben ik dan al klaar. Als iemand dat als promo foto op de voorpagina van de website zet en dus niet herkent hoe rijtechnisch fout die foto is, hoe moet zo iemand je dan leren hoe je je paard correct moet laten lopen.

oji

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:44

Sorry bedoel ook 4-takt.... ha ha...lange dag op het werk.
De beenzetting in die foto is incorrect. Buitenvoorbeen staat al duidelijk aan de grond terwijl binnenachterbeen nog in de lucht is. Dit is overduidelijke taktfout, vaak als gevolg van teveel spanning in de rug. Niet erg, gebeurt ons allemaal wel eens. Maar als promo foto voor correcte dressuur een foto met een taktfout door spanning te plaatsen, dat vind ik dan opmerkelijk en maakt dat ik niet heel veel interesse heb in de rest van de site.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:04

Nou ja, voor de niet kritisch kijker kan ik me dus inderdaad voorstellen dat het een mooie foto is, mooie combinatie, mooie pose, mooi licht.
Maar ik verwacht voor een site die correcte dressuur promoot, dat ze juist wel kritisch kijken, en dan zie je toch dat er hier wel het een en ander aan schort. Dan snap ik dus echt zo'n promo foto niet met een taktfout, spanning in het lijf, een ruiter met veel spanning in de schouders, een beenligging van de ruiter die me niet de bedoeling lijkt. En ik maak al die fouten dagelijks hoor en veel erger. Ben zelf helemaal geen topruiter en wil de ruiter ook zeker niet afkraken. Maar ik snap gewoon niet dat dit als promo foto wordt gepresenteerd voor correcte dressuur. Juist als ik van iemand correct dressuur wil leren rijden verwacht ik dus dat die niet alleen naar het mooie plaatje kijkt, maar juist naar coorect lichaamsgebruik van paard en ruiter.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:57

Ik weet niets van deze instructrice dus mijn eerste indruk die ik krijg is dus die foto en dan haak ik af. Daarom snap ik de foto zo slecht, het is het eerste wat je ziet en zo'n foto maakt dan dat ik (en ik verwacht met mij dus ook anderen) dan echt niet 44,95 voor een boek ga neertellen om te kijken of ze het toch misschien wel wat is. Mijn eerste indruk is nu, de zoveelste die alleen naar het mooie plaatje kijkt. Misschien helemaal niet terecht hoor, maar ja eerste indruk is wel heel belangrijk en die is in mijn ogen nu verkeken.

Zoals boer Jaap zo mooi sprak...you never get a second chance for a first impression :+

Als ze een paard en ruiter wil laten zien die nog veel moet leren, dan zet je niet deze foto neer met de kop eronder "Paardvriendelijk presteren in de sport" want dan sla je marketingtechnisch de plank finaal mis.

En ik weet dat een foto een momentopname is. Het kan zomaar zijn dat 2 galopsprongen verder een heel fijn beeld is en dat dit in real life echt een fijne combinatie is. Alleen met een voorpagina foto moet je wel je publiek trekken, en dat doe je met in mijn ogen een vriendelijk en correct beeld, niet met een foto van een mooie combinatie maar met spanning en taktfouten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie