Ninx schreef:Ik zou graag eens zo'n clinic/ bootcamp/ ponykamp (:-P) doen.... hihihi!
Maar er is in de regio Utrecht niet echt dat ik heb kunnen vinden. Heb nu mijn oog op Mireille den Hoed laten vallen. En eigenlijk lijkt zij toch wel min of meer hetzelfde te doen?
Mireille is inderdaad vergelijkbaar met 4Dimensions.
Mireille is misschien iets commerciëler dan 4DimensionDressage, maar ik weet dat ze allebei vergelijkbaar lesmateriaal hebben. Verder ken ik Mireille niet qua lesgeven, ook ken ik haar programma niet, maar ik weet wel dat ik haar aardig vind.
Verder weet ik dat 4DimensionDressage er mee bezig is. Inmiddels zijn de data voor de nieuwe opleidingen in 2020 bekend en nu gaan ze de overige clinics en dergelijke plannen. Er is inmiddels een mooie nieuwe locatie gevonden waar ze een langdurige samenwerking mee aangegaan zijn in Hoevelaken. Ze zitten dus in de omgeving Utrecht.
Je kunt ook zelf iets organiseren! Als je een goede locatie hebt, kun je overleggen over data die mogelijk zijn. (je kunt me eventueel een pb doen, dan kan ik je misschien helpen met organiseren, als je dat zou willen).
orion456 schreef:IK ben ook nog steeds groot fan. Paardrijden wordt er leuker van en minder frustrerend. En ik rij mijn paarden niet meer stuk. Ook fijn! Merk dat ze van het werk in de bak ook profijt hebben met buitenrijden. Pakken zelf hun balans daar ook op. Zo leuk om te merken.
Helaas nog niet zoveel kunnen lessen en leuke filmpjes ervan maken om hier te posten omdat ik zelf burn out had en minder in mn vel zat. Maar dat gaat steeds beter dus hoop dat wel weer te kunnen gaan doen.
Ai, orion456, dat klinkt heftig. Ik hoop dat je snel helemaal beter bent en lekker van je paarden kunt genieten.
Ik blijf ook nog steeds fan! Mijn merrie is zo enorm verbeterd!
Ze ziet er prachtig uit en loopt fantastisch. Ze wordt zelfs ingezet in de lessen van Karin voor internationale leerlingen!
Mijn ruin Sam is bijna klaar om onder het zadel te gaan. Heel spannend vind ik dat, maar ik denk zelf dat hij er beter van gaat worden. Ik heb wel wat filmpjes van hem aan de longe, maar die zijn niet heel representatief voor hoe hij is en waar we naartoe gaan, maar hij is al zo ontzettend veranderd!
Mijn ruin Sam...
Ik heb hem in april gekregen, mager, in zeer slechte conditie en heel veel stress en spanning in zijn lijf... Nu... Hij glanst, is mooi op gewicht, conditie gaat omhoog en ik heb gisteren op zíjn verzoek heerlijk met hem staan knuffelen... De staleigenaar van tegen de 80 loopt met hem om hem in het land te zetten en ik krijg steeds complimenten dat hij dit zo ontzettend braaf doet. Trots ben ik op hem. Helaas heeft hij Headshaking Syndrome. Ik weet nog niet waar het hoofdschudden vandaan komt, maar merk dat het met echte stress erger wordt. De momenten dat hij zijn verticale balans heeft, houdt het hoofdschudden op. Het zou ook nog lichamelijk kunnen ontstaan, maar eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie is. We hebben ook gedacht dat het misschien met pollen te maken heeft, maar hij heeft het met regenachtig weer niet minder dan in het voorjaar en de zomer. Hier ben ik nog erg zoekende in en ik ben er van overtuigd dat we het gaan oplossen voor hem!
Ik zal proberen binnenkort foto's te maken.