4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:55

Het is geen nieuwe manier of techniek, het is in mijn ogen een hele goede manier om je paard te trainen naar wat past bij zijn bouw en vermogen.
Heb paar keer met Karin mogen werken en het was leuk te merken dat onze manieren van trainen redelijk aansloten, ik zag wel ook veel invloeden van Antoine de bod erin (daar heb ik dan minder mee) maar het overgrote deel is klassiek gestoeld.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:45

Wel een groot deel mee eens abcab, voor mij was het allemaal bekende koek, maar dat zegt dan meer over hoe ik les gehad heb en hoe ik me in de materie verdiep. Ik merk dat het voor velen vernieuwde stof is en dat mensen echt erbij leren.
Ik denk dat het voor een hele grote groep een mooie manier is om eens te kijken naar hoe t in je training toe te passen is. Als in; veel mensen rijden gewoon hun paard, doen hun ding en zolang alles goed gaat denken ze er niet over na of dat wat ze doen goed is. Pas als de blessures om de hoek komen gaat er een systeem in werking, en dan kom je bij deze methodes uit. Terwijl het in mijn ogen andersom zou moeten zijn, een goede begeleiding voorkomt ip blessures.
Wat mij verwart zijn de vele namen waaronder ze opereert, hou gewoon 1 naam aan denk ik .

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:02

Ben ik het ook mee eens met de toevoeging dat ik het sowieso al geleerd heb van de mensen bij wie ik getraind heb altijd van je paard uit te gaan. , En ten alle tijde bij te blijven in de ontwikkelingen die er zijn . Oude klassieke basis aangevuld met kennis van nu. Doe ik al heel lang en Karin doet dat ook, met een heel stuk eigen idee/inzicht erbij, wat ik al eerder postte de Antoine de both techniek, academisch zou dat ook kunnen zijn, dat ligt me geheel niet, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk .

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:41

https://www.facebook.com/37156226656663 ... 793707181/
Ik las gisteren dit bericht en ik moet zeggen dat ik hier moeite mee heb, alsof alle dressuurzadels per definitie verkeerd zijn... Als een boom in een zadel te rond is voor de rug van t paard waar het op ligt past het niet niet . Dan komt t niet omdat t een dressuurzadel is lijkt mij.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:24

Dat kan je ook bijna niet zien, wel kan je ervan uitgaan dat hoe dieper de zit van een zadel is, dat komt door de gebogen vorm van de boom, daar wordt de ruimte gemaakt voor de diepte in de zitting. En als je dan een paard met een rechte rug heeft kan je er wel vanuit gaan dat dat hmgeen goede combi kan zijn. De zadelpasser weet welke vorm boom er in een zadel zit en er zijn merken met modellen met verschillende vormen boom

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:11

Bralindy schreef:
Ik heb zelf het idee dat het een verkeerd geformuleerde waarschuwing is en dat je nuchter naar je zadel moet kijken en wat voor effect de vorm heeft op de rug als je wat aan het dier vraagt.


Dat zou kunnen, maar wel een heel verkeerd geformuleerde waarschuwing die in deze vorm als absoluut overkomt, zo reageren de mensen er ook op. In mijn ogen een behoorlijke misgeslagen plank in de geloofwaardigheid van de kennis, terwijl ik er wel van gecharmeerd ben wat ze doen en overbrengen. Dat gaat zo wankelen ...

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:57


nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:00

Hoe bedoel je dat Janneke? Ik begrijp je geloof ik niet?

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:28

Aha dan snap ik je, gedeeltelijk eens, ik vind de post op de fb site van Karin behoorlijk kort door de bocht en erg eenzijdig . En hang dus meer naar de uitleg van de zadelfitter. Dat daar ook wat resoluut word gereageerd ben ik het mee eens, maar er word met meer nuance onderbouwd.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:40

Ik ben het eens met janouk en skippybal, maar ben van mening dat veel mensen het artikel anders lezen. Jullie lezen het artikel met een eigen achtergrond van ervaring en eigen expertise. Veel mensen gaan dit artikel lezen en het voor de waarheid aannemen dat dressuurzadels dus niet goed zijn omdat die allemaal een gebogen boom hebben, want een deskundige zegt het.
Ik denk dan dat je als deskundige daarvoor moet waken en het hele verhaal anders kan brengen met meer uitleg over hoe zadels opgebouwdd zijn.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:00

Ik snap waarom je iets ongenuanceerd brengt , om mensen aan te denken te zetten. Maar ik sta als instructeur meerdere keren per week verbaasd over de volgzaamheid van de mens, als een deskundige het zegt dan zal het wel zo zijn. 1 voorbeeld ,iemand belt een zadelpasser omdat het zadel niet goed ligt, zadelpasser komt zegt dat het wel meevalt en doet amper wat en vertrekt en het zadel ligt nagenoeg hetzelfde.... Maar het viel wel mee want de zadelpasser zei het en hoefde niet veel te doen dus ik kan weer verder rijden....
Ik probeer de mensen die ik help te triggeren door ze dingen te laten lezen, opzoeken, navragen en zeg ze dat ze niet klakkeloos alles van de zogenaamde deskundigen aan moeten nemen

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:08

Dank voor t compliment, precies t zelfde doe ik , ga rondkijken stel vragen en als je er geen goed gevoel over hebt vraag door. Blijf logisch nadenken.
En het laatste wat je schrijft ben ik dus bang voor bij ongenuanceerde posts van deskundigen.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:16


nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:07

Hahahaha, dat zie ik iedereen doen, dus ik dacht, dat doe ik ook :j

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers