Beter leren lichrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amiraaa
Berichten: 14
Geregistreerd: 10-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 14:38

bigone schreef:
Klinkt raar maar ga eens heel bewust doorzitten, zo ontspannen mogelijk, sluit je ogen aan het begin van de lange zijde en voel, laat het paard je naar boven gooien en niet zelf actief gaan staan. Sally Swift, verlichte rijkunst lezen.



Zal ik eens proberen


Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Beter leren lichrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:05

...en Heather Moffet.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Beter leren lichrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:38

Is het mogelijk om jezelf een keer te filmen? Dan kunnen wij zelf ook zien wat er gebeurd :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:20

Amiraaa schreef:
Ja het stoort me gewoon dat ik mijn knie over het zadel doe als ik moet lichtrijden. Als ik er op zit in stap heb ik dat niet.


Dan denk ik.. heb je je beugels wel lang genoeg? Of trek je onbewust bij het lichtrijden je benen op, dus hou je ze niet lang en ontspannen?

Filmpje zou het verhelderen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Amiraaa
Berichten: 14
Geregistreerd: 10-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 16:30

Sjolvir schreef:
Amiraaa schreef:
Ja het stoort me gewoon dat ik mijn knie over het zadel doe als ik moet lichtrijden. Als ik er op zit in stap heb ik dat niet.


Dan denk ik.. heb je je beugels wel lang genoeg? Of trek je onbewust bij het lichtrijden je benen op, dus hou je ze niet lang en ontspannen?

Filmpje zou het verhelderen.


Beugels zijn zeker lang genoeg. Langer gaat niet dan moet ik op mijn tenen staan om mijn beugels te kunnen voelen.
Maar we gaan dit nieuwe zadel terug brengen nu. Het zit ons beide in de weg. Nog maar 2maal gebruikt. Maar met mijn oud zadel had ik het niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 9 bezoekers