4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoeska

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:46

Voor de zoveelste keer oude wijn (klassieke dressuur obv het scala) in nieuwe zakken. Een keer in de zoveel tijd komen er mensen langs die een 'nieuwe' methode presenteren. Als het inderdaad nieuw voor je is, dan kan je er heel veel aan hebben als het een keer op een andere manier gepresenteerd wordt, of als je wat meer aan het handje wordt genomen op basis van een stappenplan.

Maar uiteindelijk zit er niet zo veel verschil ik met wat altijd al goed paardrijden is geweest. Het is geen nieuwe 'tak van paardensport' zoals de TS zegt. Gewoon weer eens anders beschreven voor de mensen die het nog niet wisten.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:11

En dat vind ik zo vervelend aan al die 'nieuwe methode's'. Die lijken het altijd nodig te hebben om anderen te beoordelen. Janneke: het is gewoon niet tof om zomaar iemand op facebook op bokt te gaan bespreken. En om dan ook nog te zeggen dat het paard wel pijn zal hebben. Gaat er niet om of je gelijk hebt en of iemand de ruiter in jouw verhaal kan herkennen, het is gewoon onaardig. Hou het gewoon bij je eigen rijden, en hoe je zelf dingen aanpakt.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:30

janouk schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=mGw1TiFMqf4

Dit is een fijne uitleg.
En Anoeska, Je bent redelijk stellig in je uitspraken. Prima. Voor jouw rekening.

Maar ik heb genoeg ervaring met heel veel instructeurs in veel verschillende takken van de paardensport.
En nu heb ik revalidatie training hulp nodig met extra medisch ogen langs de kant om mijn paard weer goed op te pakken na een operatie aan een meloen grootte tumor op haar eierstok.
De tumor is verwijderd via de flank.
haar gewoon even oppakken in de normale training is niet geschikt voor haar nu.
Ze moet specifiek trainen om juist daar waar de tumor verwijderd is haar buikspieren weer te trainen, banden en pezen en het buikvlies laten herstellen. Zonder dat er overbelasting op treedt.

En zij gaan mij helpen om het juiste trainingsschema met de juiste oefeningen om Janouk te revalideren.

Maar dat is toch top! Dat je geholpen wordt bij je revalidatie. En dat er kennis uit verschillende stromingen bij elkaar wordt gebracht om mensen verder te helpen. Ik vind het alleen geen 'nieuwe tak van paardensport' zoals de TS het noemt. Ik vind het helemaal niets nieuws, maar gewoon een duidelijke uitleg van wat altijd al goed paardrijden is geweest.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:03

Janneke2 schreef:
Weet jij wie ik bespreek, dan?

Volgens mij zei ik duidelijk:
Anoeska schreef:
Gaat er niet om of je gelijk hebt en of iemand de ruiter in jouw verhaal kan herkennen, het is gewoon onaardig. Hou het gewoon bij je eigen rijden, en hoe je zelf dingen aanpakt.

Het is naar mijn mening niet nodig om anderen (wie dan ook) negatief te bespreken. Hou het gewoon bij hoe een bepaalde methode jou beter heeft gemaakt. Zeggen 'kijk eens hoe slecht anderen het doen' helpt daar niets bij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie