4DimensionDressage - lotgenoten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: 4DimensionDressage - lotgenoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:16

Ik ben toch wel heel benieuwd of er mensen zijn die werken via dit systeem en hun paarden hoger in de sport hebben lopen. De basis is heel mooi, maar van wat ik zie word er niet gewerkt naar verzameling en oprichting, klopt dat? En zo niet op welke manier wordt er hier naar toe gewerkt? Ik ben oprecht benieuwd.



sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:47

@ Janneke2, bedankt voor je uitleg!Dat is idd wat ik mij afvroeg omdat de paarden op de foto s en filmpjes die ik zag vrij horizontaal en op lengte bleven.

@Supersodiax,als ik het goed begrijp gebruik jij dus elementen eruit vooral rechtrichten?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:03

SuperZodiaX schreef:
sorbetje schreef:
@ Janneke2, bedankt voor je uitleg!Dat is idd wat ik mij afvroeg omdat de paarden op de foto s en filmpjes die ik zag vrij horizontaal en op lengte bleven.

@Supersodiax,als ik het goed begrijp gebruik jij dus elementen eruit vooral rechtrichten?


Ik leid mn paarden zo op dat ze optimaal in balans komen en met juist gebruik van hun lijf sterker en soepeler kunnen worden. Dat begint bij rechtrichten en een echt goede aanleuning/aanspanning vanuit het achterbeen. Daarnaast ben ik erg van alleen hulpen geven als het nodig is, dus niet continue ondersteunen maar wel echt reactie verwachten als je ieta vraagt, en dat op zo'n klein mogelijke hulp. Druk en loslaten als beloning gebruik ik daarbij. En ik ben absoluut geen klassieke ruiter, ik train echt voor de wedstrijdsport met als doel de grandprix uiteindelijk. Ik vind niet dat ze heel iets nieuws brengt, alleen anders en uitgebreider verwoord. Als ik bijvoorbeeld een week bij academy bartels ben op trainingsweek dan trainen we ook met deze principes.


Ja, exact zo zit denk ik een goede training ongeacht methode voor elkaar. Was gewoon benieuwd hoe het met deze methode zat omdat bij de klassieke dressuur je wel richting verzameling en oprichting ga vanuit een stevige basis. Bij alles wat ik hierover kon vinden was dit niet geval, was dus echt oprecht benieuwd hoe dat werkte of dat de methode hierop niet gericht is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers