Bit of bitloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:55

Iedereen moet doen waar hij/zij zichzelf goed bij voelt en wat voor het paard werkt. Mijn paard heeft een korte mondspleet. Waardoor bitten eigenlijk nooit lekker liggen. Als ze goed in de mond hangen dan trekt het erg in de mondspleet. En anders hangt het te laag. Dus zij loopt al jaren met een sidepull. Maar rij ook wel eens paarden met bit. Als je zelf gewoon een goede handhouding hebt dus stille hand en vooral een zachte hand zie geen probleem. Beide is niet fijn als je een bewegende en strenge hand hebt.

Zelf denk ik niet dat bit beter zou zijn als je het paard niet zo goed kent. Zou ook niet weten waarom?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:52

Ik zie persoonlijk ook het probleem niet. Als het met bit gewoon goed gaat, paard is happy, loopt lekker. Prima toch. Als je bitloos rijdt ga je toch ook niet alle bitten uitproberen om te kijken of er eentje tussen zit waar ze beter op lopen.
Ik men ook weleens en moet er eerlijk gezegd niet aandenken om dat zonder bit te doen. Ja misschien zit het me tussen de oren maar het bevalt prima zo.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers