Padmavideos / Horse Engagement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HynderaNoir
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-18

Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 17:05

Hallo Bokkers :D

Ik heb geen idee of dit op de goede plek is gekomen maar dat hoor ik vanzelf wel.
Ik volg bokt al een tijdje zonder geregistreerd te zijn alleen kwam ik laatst een serie filmpjes tegen op youtube die ik toch graag met jullie wou delen.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze informatie vinden en of er op jullie stal of met jullie instructeur(s)ook op deze manier getraind wordt of over dit soort dingen gesproken wordt.
De manier waarop ze alles onderbouwen, en de hele serie filmpjes die ze inmiddels gemaakt hebben over allerlei onderwerpen hebben me wel aan het denken gezet.
Als voorbeeld heb ik 3 filmpjes uitgezocht die ze hebben gemaakt over "engagement" en uitleg wat het precies is en daarvan hieronder de linkjes geplaatst.
Ik ben in elk geval blij dat ik deze series ontdekt heb, nu alleen nog die fantastische instructeur vinden ;)


https://youtu.be/hokqRs9GbrI

https://youtu.be/eIbGiff01xc

https://youtu.be/mGw1TiFMqf4


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:05


Sanne1802
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-03-17

Re: Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:16

Vind het zelf echt heerlijke filmpjes om te kijken! Alles wordt super uitgelegd en merk ook dat ik ze regelmatig nog een keertje terug kijk. Het heeft mij persoonlijk geholpen met het krijgen van een andere kijk op paarden en hoe zij bewegen. Zou graag willen dat er meer filmpjes zoals zij maken, gemaakt worden.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:21


Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:52

Als je te veel in die lange lage lijn rijdt zie je vaak slijtage aan de voorbenen. Er zijn maar heel weinig ruiters die een paard fijn in balans kunnen houden zonder e op de voorhand te laten duiken wat weer lijdt tot slijtage aan de voorbenen, HKO, etc.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.

HynderaNoir
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Padmavideos / Horse Engagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 09:37

Bedankt voor de reacties,
Pferdia.de kende ik nog niet. Wat een schat aan informatie!


Kiki1990
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:59

Abacab schreef:
Als je te veel in die lange lage lijn rijdt zie je vaak slijtage aan de voorbenen. Er zijn maar heel weinig ruiters die een paard fijn in balans kunnen houden zonder e op de voorhand te laten duiken wat weer lijdt tot slijtage aan de voorbenen, HKO, etc.


Ik ga volledig mee met deze reactie. Op deze manier rijden is enkel positief wanneer je je paard goed op het achterbeen kan zetten en daar ook kan houden bij het uitschuiven van de hals. Wat niet heel evident is voor de meeste ruiters én paarden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers