Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:41

ik volg dit topic al een tijd mee (in stilte). ik ben het ermee eens dat het een heel interessant artikel is. er wordt te weinig ingezet in de paardensport (naar mijn mening) op het fun gehalte. vaak krijg je dan al scheve blikken en wordt je niet als serieus ervaren.

ik heb zeer lange tijd bij een 'bekende' getraind. het was elke dag "arbeiten". als ik eens een rust dag voor mijn paard opperde was dit onzin...

ik ben begonnen met springen (op die stal nog) na een halfjaar begon mijn paard met stoppen voor de sprong. dit was niet van haar gewoonte! ik moest nog veel leren met springen maar ik wist dat er iets niet juist zat. maar volgens mijn trainer was ik een slechte ruiter en moest ik ze er maar "doorheen" rijden. het resultaat: een nijdige merrie die niets meer wou...

uiteindelijk na lang twijfelen van stal veranderd (privé). de eigenaar zag mijn paard , duwde op een paar punten (onderaan de buik, bij de schouder, op de rug). mijn merrie zakte op de grond van de pijn. ik wist niet wat ik zag! conclusie: maagzweren!

nu enkele maanden later, heb ik mijn rijstijl totaal veranderd en mijn paard begint eindelijk terug wat plezier te krijgen!

om een lang verhaal kort te maken,

Just have fun!

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy


Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:00

@kadankovitch ik heb ook geen rustdagen maar wel dagen waarin we voor haar "leuke" dingen doen. zoals inderdaad gewoon goed gaan wandelen (top conditie training). ik longeer ook met dubbele lijnen maar in plaats van "weer" in de piste te werken ga ik in de wei aan de slag of op een graspiste van ons (vlakbij de weides). gewoon om toch maar weer eens iets anders te doen. het gaat niet perse om de fysieke inspanning van mijn paard ( want veel "werken" doet ze wel) maar eerder de mentale belasting die is verminderd (voor haar).

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy


Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:48

daar ben ik het zeker mee eens. mijn paard komt ook zeker elke dag in de hand of onder het zadel. de andere paarden om de dag om dat dit anders praktisch niet is bol te werken. ze gaan wel elke dag op de wei. ik heb nog een interessante stelling. Mijn vorige trainer was van mening dat als je paard niet zweet je niet goed gewerkt hebt. Mijn trainer nu zegt dat als je paard zweet je slecht gewerkt hebt :+ buiten als het 30°C is of op wedstrijd natuurlijk. Wat vinden jullie hiervan?

Ik ben nu eerder geneigd om eens te zijn met het laatste.

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:53


Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:38

ik denk dat veel ruiters zich ook teveel spiegelen aan andere. oh kijk zij kan die oefening al, dat wil ik ook kunnen! Het is idd zo belangrijk om een goede basis voor zowel de ruiter als het paard te hebben. veel ruiters willen zo snel mogelijk een klasse hoger starten. En spijtig genoeg zijn er ook zeer veel instructeurs die hierop inspelen.

Kira Dancer van Oz v. Esperanto van Paemel
Kitana v. Chacco boy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers