Waarom rijden we met zweep, sporen, bit etc?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:05

Kabayo schreef:
Ik reed in November een wedstrijd voor 3.5 jarige paarden. Ik was bijna uniek zonder sporen (waren enkelen die ook zonder sporen reden)
Op jonge 3 jarige paarden!!


Ik rij wel met sporen maar ik vraag me dan weer af waarom je op een 3,5 jarige rijdt én er ook nog mee op wedstrijd gaat. Dat vind ik onbegrijpelijk dus zo heeft iedereen zijn manier.



Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:30

Billy schreef:
Wat is er mis met een wedstrijd voor een jong paard? Mooie ervaring toch? Andere omgeving en een rondje rijden.... meer is het niet.... ja de ruiter heeft een apepak aan, maar daar heeft paardlief niks van :)


Ik denk dat je de discussies van 3 jarigen beleren (en ook nog best fanatiek rijden als ie direct een dressuurproef moet kunnen lopen) wel kent. Heb zo jong wedstrijden nooit zo goed begrepen. ;)

Maar paardlief heeft er ook niks van als je je sporen correct gebruikt. Het is een extraatje voor mij en het kan dus best zijn dat ik ze wekenlang alleen maar draag met rijden en niet gebruik.

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Waarom rijden we met zweep, sporen, bit etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:07

Maar hoe heb je je paard ooit aangeleerd te gaan galopperen als jij galop roept? Mijne doet dat ook op stem maar de eerste keer begreep hij die stem commando's uiteraard nog niet en had ik een longeerzweep nodig. Niet om hem te slaan uiteraard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers